Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/19034
Title: Формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти
Other Titles: FORMATION OF REFLEXIVE CULTURE FUTURE PRIMARY SCHOOLTEACHERS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
Authors: Цюняк, Оксана Петрівна
Keywords: рефлексія
культура
професійна рефлексія
здатність до рефлексії
рефлексивна культура
майбутні вчителі початкових класів
заклад вищої освіти
Issue Date: 2023
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Цюняк О. Формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти // Освітні обрії. - Івано-Франківськ. - 2023. - Т. 57. - № 2, Ч.1 - С.81-84.
Abstract: У статті здійснено аналіз наукових праць учених, котрі актуалізують проблему формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти, та нормативно-правової бази України. Зокрема, розкрито сутність понять «рефлексія», «культура», «рефлексивна культура», «формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів». З’ясовано, що рефлексивна культура майбутніх учителів початкових класів − інтегральне багаторівневе динамічне особистісне утворення, структура якого включає такі складові, як: система ціннісних орієнтацій, моральних норм; уміння психологічно грамотно виходити з важких педагогічних ситуацій і будувати взаємини з колегами, батьками, дітьми; прагнення до самопізнання, самовдосконалення; усвідомлення необхідності пошуку особистого сенсу життя. Вважаємо, що формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів відбувається у навчально-педагогічній діяльності, зокрема, це досвід власної діяльності; здатність до самоспостереження; спрямованість на самопізнання власних можливостей і здібностей; усвідомлення себе як суб'єкта навчальної діяльності; наявність адекватної самооцінки, усвідомлення ставлення інших, оцінки іншими її результатів; відповідність змісту діяльності студентів поставленим завданням, причин успіхів і невдач, помилок і труднощів у ході розв’язання навчально-педагогічних задач.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/19034
Appears in Collections:Т. 57, № 2, Ч. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7557-Текст статті-22963-2-10-20240220.pdf397.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.