Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/19237
Title: Феномен «штучного інтелекту» у формуванні трансверсальних компетентностей майбутнього вчителя: за і проти
Other Titles: The Phenomenon of “Artificial Intelligence” in the Formation of Transversal Competencies of the Future Teacher: Pros and Cons
Authors: Попова, Людмила Миколаївна
Keywords: навчальний процес
штучний інтелект
здобувачі освіти
трансверсальні компетентності
міжнародний ринок праці
етичні норми
Issue Date: 2024
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Попова Л. М. Феномен «штучного інтелекту» у формуванні трансверсальних компетентностей майбутнього вчителя: за і проти / Л. М. Попова // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2024. - Т. 11. - № 1. - С. 86-93.
Abstract: У статті актуалізується проблема професійної підготовки майбутнього вчителя у контексті переосмислення процесу освіти, формування системи знань, умінь і навичок, необхідних для професійної конкурентоспроможності майбутнього фахівця. Зроблено спробу привернути увагу до нагальної потреби модернізації освітнього процесу в умовах пошуків шляхів ефективної адаптації сучасної молоді до реалій ХХІ століття. Підкреслено значущість терміну “трансверсальність”, який раніше функціонував у вузькоспеціалізованому середовищі математичних наук, щоб пояснити його сучасну інтерпретацію в галузі професійної освіти. Стрімкі процеси глобалізації та наслідки четвертої науково-технічної революції (з середини XX століття), яка охопила інтелектуальну діяльність людства, сприяли інформатизації суспільства, виокремили потребу розвивати здатність до розв’язання проблем, пов’язаних з технологічними досягненнями та міжкультурною комунікацією. Особлива роль відводиться використанню штучного інтелекту в освіті та науці; проаналізовано дослідження українських i зарубіжних учених, присвячених дослідженню процесів сприйняття, розуміння та використання штучного інтелекту сучасним студентом. Розглянуто позитивні та проблемні аспекти запровадження можливостей штучного інтелекту в навчальному процесі закладів вищої освіти; вплив комп’ютерізації на всі сфери соціального та економічного життя суспільства; зроблено висновок, що в сучасній освіті необхідно розвивати усвідомлення та розуміння складної природи штучного інтелекту, етичних норм його застосування в освітньому процесі; формувати навички свідомого підходу до визначення ступеня ефективності здобутків інноваційних процесів.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/19237
Appears in Collections:Т. 11, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
art_8_LIUDMYLA+POPOVA.pdf438.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.