Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/19241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДеркачова, Ольга Сергіївна-
dc.contributor.authorДибовська, Олеся Володимирівна-
dc.date.accessioned2024-04-05T06:49:04Z-
dc.date.available2024-04-05T06:49:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДеркачова О. С. Формування мовленнєвої компетентності молодшого школяра: лексика війни / О. С. Деркачова, О. В. Дибовська // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2024. - Т. 11. - № 1. - С. 119-129.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/jpnu.11.1.119-129-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/19241-
dc.description.abstractУ статті висвітлено особливості розвитку мовленнєвої компетентності молодших школярів під час війни. Зазначено, що мовленнєва компетентність є важливою складовою формування мовної особистості учня. Звернено увагу на те, що усне і писемне мовлення дітей активно поповнюються воєнною та військовою лексикою, що і не дивно, адже українські діти є дітьми війни. Доведено, що формування мовленнєвої компетентності дітей в умовах війни можливе за умови ретельної праці над усним і писемним мовленням школярів. Проаналізовано особливості використання слів війни учнями початкової школи в усному та писемному мовленні. Здійснено аналіз лексики війни у підписах до малюнків, листах на фронт. В результаті проведеного анкетування з’ясовано якими словами війни учні послуговуються у повсякденному спілкуванні чи знають вони значення цих слів, зокрема новотворів, визначено найбільш вживані слова та фрази. Більшість із них стосуються українських воїнів, озброєння, техніки. У листах звучить подяка та захоплення українськими воїнами, молитва за їхнє збережене життя. Писемне мовлення учнів більш контрольовано та стримано, аніж усне, але водночас зберігає емоцію та живу безпосередність. В усному мовленні діти використовують відомі всім українцям фрази, що виникли з початком повномасштабного вторгнення, а також знають чимало пісень, здебільшого “дорослих”, написаних упродовж 2022-23 років. Ця лексика та фразеологія є складовою словника сучасного молодшого школяра і визначає особливості мовлення дітей війни.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectмовленнєва компетентністьuk_UA
dc.subjectмовна особистістьuk_UA
dc.subjectлексика війниuk_UA
dc.subjectнеологізми війниuk_UA
dc.titleФормування мовленнєвої компетентності молодшого школяра: лексика війниuk_UA
dc.title.alternativeFormation of Primary School Children’s Speech Competence: War Vocabularyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Т. 11, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
art_12_OLGA+DERKACHOVA,+OLESIA+DYBOVSKA.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.