Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/20306
Title: Управління якістю програмного продукту ІТ-проектів в умовах кризи
Other Titles: MANAGEMENT OF SOFTWARE PRODUCT QUALITY OF IT PROJECTS IN CRISIS CONDITIONS
Authors: Станьковська, Ірина Мирославівна
Смага, Любомир Романович
Keywords: управління якістю
криза
ІТ-продукт
ІТ-проект
критерії
метрики управління якістю
Issue Date: 2024
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Станьковська І. М., Смага Л. Р. Управління якістю програмного продукту ІТ-проектів в умовах кризи // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - Івано-Франківськ. - 2024. - Т. 1. - № 20 - С.247-255.
Abstract: Темою статті є «Управління якістю програмного продукту ІТ-проектів в умовах кризи».Метою дослідження є обгрунтування необхідності покращення управління якістю в умовах кризи, визначення критеріїв якості програмних продуктів ІТ-проектів, надання рекомендацій щодо покращення управління якістю. Для досягнення поставленої мети використано методи аналізу аналізу (якісного та кількісного) синтезу, інтерв’ювання, теоретичного узагальнення, порівняння, моделювання.В роботі досліджено вплив кризи (пандемії COVID-19 та повномасштабне вторгнення росії у 2022 році) на роботу ІТ-організацій. Встановлено, що клієнти потребують впевненості у професійній співпраці зі зрілими організаціями, а ІТ-організації – готовності до всіх можливих варіантів розвитку подій в державі, що призвело до необхідності приділити увагу управлінню якості програмних продуктів та ІТ-проектів.Наукова новизна полягає у визначенні метрик управління якістю програмного продукту ІТ-проекту; проведення порівняльного оцінювання застосування та вимірювання основних метрик управління якістю в довоєнному 2021 та 2023 роках.Практичну значущість для проактивного управління якістю отримали сформовані критерії оцінювання якості програмних продуктів ІТ-проектів, а саме: прогноз закриття усіх дефектів беклогу; ефективність ідентифікації дефекту; ефективність виправлення дефекту; тривалість виправлення дефектів першого пріоритету; етап досягнення проміжної цілі; рівень виконання зобов’язань за ітерацію розробки; рівень покриття автоматичними тестами; рівень покриття юніт-тестами. За результатами досліджень ІТ-організаціям запропоновано:- застосовувати інструменти для відстеження та аналітики рівня якості в реальному часі;- при управлінні якістю оцінювати як функціональні так і нефункціональні аспекти, такі як продуктивність, безпека та зручність використання;- кожен процес створення ІТ-продукту та реалізації ІТ-проекту перевіряти на ефективність і результативність.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/20306
Appears in Collections:Т. 1, № 20

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TT--+20-1----+-247-255.pdf497.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.