Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/2054
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Палійчук, Ірина Степанівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-24T18:47:21Z | - |
dc.date.available | 2020-03-24T18:47:21Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Українська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку : наук. зб. / упоряд. і наук. ред. В. Г. Виткалов ; редкол.: Г. П. Чміль, В. Г. Виткалов, О. С. Афоніна та ін. ; наук.-бібліогр. редагування наукової бібліотеки РДГУ. | uk_UA |
dc.identifier.issn | ISSN 2411-1546 doi.org/10.35619/ucpmk.vi30 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2054 | - |
dc.description | Збірник перереєстрований МОН України як фахове видання з мистецтвознавства (Постанова № 1-05/4 від 22.12.2016 р.) Видання зареєстровано: ISSN International Centre (Paris, FRANCE): ISSN № 2411-1546 (Print) Видання індексується: Index Copernicus (Польща), Google Scholar, РИНЦ (РФ); «Cosmos» (США) та «Research Gate», «Research Bible» (Німеччина); «СЕЕОL» | uk_UA |
dc.description.abstract | ЖАНР СОНАТИ ДЛЯ МІДНИХ ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ– ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ Палійчук Ірина Степанівна – кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри музичної україністики та народно-інструментального мистецтва ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» paliichuk@i.ua У статті окреслено шляхи розвитку української сонати для мідних духових інструментів другої половини ХХ– початку ХХІ століть, до створення якої залучились М. Бердиєв, Ю. Іщенко, В. Задерацький, Й. Ельгісер, Г. Ляшенко, О. Яковчук, О. Руданський та інші автори. На основі аналітичної характеристики окремих творів зроблено висновок, що аналізованому жанру притаманні такі концептуальні та жанрово-стильові особливості, як-от перетворення та поглиблення класико-романтичних традицій, елементи конструктивізму, філософічність, жанрова взаємодія із концертом, симфонічною поемою, симфонією, розкриття тембрових та технічних можливостей духових інструментів, багатство неповторних художньо-естетичних рішень. Ключові слова: жанр, соната, мідні духові інструменти, українська камерно-інструментальна музика. ЖАНР СОНАТЫ ДЛЯ МЕДНЫХ ДУХОВЫХ ИНСТРУМЕНТОВ В ТВОРЧЕСТВЕ УКРАИНСКИХ КОМПОЗИТОРОВ ВТОРОЙ ПОЛОВИНЫ ХХ–НАЧАЛА ХХ ВЕКОВ Палийчук Ирина Степановна, кандидат искусствоведения, доцент, доцент кафедры музыкальной украинистики и народно-инструментального искусства ГВУЗ «Прикарпатский национальный университет имени Василия Стефаника» В статье намечены пути развития украинской сонаты для медных духовых инструментов второй половины ХХ– начала XXI веков, к созданию которой присоединились Н. Бердыев, Ю. Ищенко, В. Задерацький, И. Эльгисер, Г. Ляшенко, А. Яковчук, А. Руданский и другие авторы. На основе аналитической характеристики отдельных произведений сделан вывод, что рассматриваемом жанре присущи такие концептуальные и жанрово-стилевые особенности, например, преобразования и углубление классико-романтических традиций, элементы конструктивизма, философичность, жанровое взаимодействие с концертом, симфонической поэмой, симфонией, раскрытие тембровых и технических возможностей духовых инструментов, богатство неповторимых художественно-эстетических решений. Ключевые слова: жанр, соната, медные духовые инструменты, украинский камерно-инструментальная музыка. A GENRE OF SONATA IS FOR BRASS WIND INSTRUMENTS IN CREATION OF UKRAINIAN COMPOSERS OF THE SECOND HALF OF ХХ– BEGINNING OF THE ХХІ CENTURIES Paliichuk Iryna Stepanivna, Ph.D. of Art, undergraduate, undergraduate of Ukrainian music and folk instrumental art of V. Stefanyk Prycarpath National University The article outlines the ways of development of the Ukrainian sonata for brass wind instruments of the second half of the XX– beginning of the XXI centuries, to creation of that M. Berdiev, Y. Ishchenko, V. Zaderatsky, J. Elgiser, G. Lyashenko, O. Yakovchuk, O. Rudanskiy and other authors. On the basis of the analytical characteristics of individual works, it is concluded that the analyzed genre has such conceptual and genre-style features, such as the transformation and deepening of classic-romantic traditions, elements of constructivism, philosophy, genre interaction with the concert, symphonic poem, technical capabilities of wind instruments, a wealth of unique artistic and aesthetic solutions. Key words: genre, sonata, brass instruments, Ukrainian chamber instrumental music. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Рівне : РДГУ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Вип. 30.; | - |
dc.subject | жанр, соната, мідні духові інструменти, українська камерно-інструментальна музика | uk_UA |
dc.title | ЖАНР СОНАТИ ДЛЯ МІДНИХ ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ– ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті та тези (ННІМ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Палійчук І.С. Жанр сонати для мідн. дух. і-тів.pdf | 422.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.