Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/20586
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКобецька, Надія Романівна-
dc.date.accessioned2024-10-07T09:02:03Z-
dc.date.available2024-10-07T09:02:03Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationКобецька Н. Р. Конституційні засади інституту екологічних прав у польській правовій системі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Право». 2024. Вип. 84. Ч. 2. С. 187–194.uk_UA
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.84.2.25-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/20586-
dc.description.abstractМета публікації полягає у представленні особливостей нормативного закріплення екологічних прав у польській правовій системі на основі системного тлумачення приписів Конституції Республіки Польща, законодавчих актів та практики їх застосування, з урахуванням аналізу результатів наукових досліджень польських правників-екологів. У статті на основі системного аналізу положень польської Конституції виокремлено три групи конституційних приписів, які прямо чи опосередковано пов'язані із закріпленням та забезпечення екологічних прав. Перша група – ті, які безпосередньо встановлюють окремі екологічні права. Це стаття 74 розділу II «Свободи, права і обов'язки людини і громадянина» Конституції Республіки Польща. При цьому, Польща належить до тих держав, в Конституціях яких відсутнє закріплення права на безпечне довкілля. На перший план Конституція Польщі виводить право на екологічну інформацію та опосередковано визначає право участі громадськості в природоохоронній діяльності. Друга група стосуються регулювання обов'язків державних органів у сфері охорони довкілля, забезпечення безпечного його стану. Попри неодноразові згадування у польській Конституції обов'язку органів державної влади забезпечувати безпечний стан довкілля, теорія та судова практика сусідньої держави не вважає можливим виведення з цього обов'язку права особи на безпечне довкілля. До третьої групи конституційних приписів можна віднести установчі норми першого розділу Конституції. Це, зокрема, приписи, що визнають необхідність дотримання принципу сталого розвитку, а також введене в польську Конституцію поняття «загальне благо», яке знайшло проєкцію в еколого-правовому механізмі та стало основою обґрунтування інституту «колективної скарги», що може подаватися громадськими природоохоронними організаціями.uk_UA
dc.description.sponsorshipФінансується Європейським Союзом. Проте висловлені погляди та думки належать лише автору і не обов’язково відображають Європейський Союз або Європейське виконавче агентство з освіти та культури. Ні Європейський Союз, ні орган, що надає гранти, не можуть нести відповідальність за них.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectекологічні права громадянuk_UA
dc.subjectправо на здорове (безпечне) довкілляuk_UA
dc.subjectправо охорони довкілля Польщіuk_UA
dc.subjectКонституція Республіки Польщаuk_UA
dc.titleКонституційні засади інституту екологічних прав у польській правовій системіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ННЮІ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття_Кобецька_2024.pdf354.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.