Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2081
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Маскович, Тетяна Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-24T18:53:31Z | - |
dc.date.available | 2020-03-24T18:53:31Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Spheres of culture, Journal of Philology, History, Social and Media Communication, Political Scienct, and Cultural Studies | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2300-1062 | - |
dc.identifier.issn | 2353-7841 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2081 | - |
dc.description.abstract | In an active period of rapid rethinking of values and the conscious revival of spiritual music, the field of sacred creative activities study has expanded significantly. We find the peculiarities of religious, mental-psychological and philosophical manifestation in contemporary creative activities and, in particular, in the choral spiritual music of Hanna Gavrylets. The purpose of the research study is an attempt to systematise the basic parameters of the concepts and stylistic ideas of sacralisation of the image-bearing content of H. Gavrylets’s creative works. In the conclusions it is stated that comprehending ethno-oriented phenomena and single samples of authentic environment and author’s creativity for her own interpretation, the composer reveals their perception as a holistic artistic and aesthetic system, which is characterised by clear conceptual and constructive patterns in reproduction of interpreted imagery. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Branch of Ukrainian Stadies of Maria Curie-Sklodovska University in Lublin | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | volume XVIII;333 | - |
dc.subject | H. Gavrylets | uk_UA |
dc.subject | The composer’s manner | uk_UA |
dc.subject | semantics | uk_UA |
dc.subject | archetypal semantics | uk_UA |
dc.title | Semantyka muzyczno-dramatyczna jako podstawa prac Hanny Hawryłeć: założenia i kontekst. | uk_UA |
dc.title.alternative | Musical-dramatic semantics as the basis of Hanna Gavrylets’s works: preconditions and context. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті та тези (ННІМ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Стаття Люблін 2019 (Фаховий).pdf | 467.67 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.