Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/20876
Назва: | Перспективи трансформації компетентнісної парадигми української мови за професійним спрямуванням |
Інші назви: | Prospects of Transformation of the Competence Paradigm of Ukrainian Language for Professional Purposes |
Автори: | Гуменюк, Ірина Михайлівна Багрій, Марія Антонівна |
Ключові слова: | компетенція компетентність методична система освітній компонент педагогічна галузь |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Гуменюк І. М. Перспективи трансформації компетентнісної парадигми української мови за професійним спрямуванням / І. М. Гуменюк, М. А. Багрій // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 5-10. |
Короткий огляд (реферат): | Компетентнісна парадигма сьогодні є стратегічним напрямом розвитку вищої освіти. Об’єктивно виникла необхідність трансформації наявних і розробки нових методичних систем навчання, спрямованих на формування низки компетентностей, необхідних для успішної професійної діяльності здобувачів освіти. Стаття присвячена аналізу компетентнісної парадигми навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» крізь призму особливостей підготовки фахівців педагогічної галузі. Специфіка дослідження зумовила необхідність застосування комплексу теоретичних, емпіричних і візуально- графічних методів. Для встановлення частотності висвітлення складників компетентнісної парадигми навчальної дисципліни (завдання 1, 2 дослідження) використано методи аналізу наукових джерел, синтезу, узагальнення, абстрагування, зіставлення. Для виконання третього завдання дослідження застосовано методи спостереження, самоспостереження, порівняння, опису. Для формування синтезованого уявлення про результати дослідження застосовано візуальні методи (побудова діаграм). У межах статті здійснено аналіз наукового інформаційного простору щодо висвітлення методичних аспектів реалізації лінгводидактичної компетентнісної парадигми в контексті української мови за професійним спрямуванням. Встановлено, що дослідження потенціалу навчальної дисципліни щодо компетентнісної підготовки майбутніх педагогів розпочалося з 2004 року. Посилена увага в дослідженнях звернена на формування комунікативної, мовної, мовленнєвої, лексичної, термінологічної компетентностей майбутніх фахівців різних спеціальностей. Натомість актуальними, але малодослідженими залишаються методичні аспекти формування документознавчої, лінгвокультурологічної, країнознавчої, загальнонаукової, мегапрагматичної, підприємницької, міжкультурної, гендерної, екологічної компетентностей. Можливості формування у контексті української мови за професійним спрямуванням медіакомпетентності, проєктної, етичної, рефлексивної, прогностичної, естетичної, візуальної, фонологічної, орфоепічної, орфографічної, граматичної, фразеологічної компетентностей здобувачів вищої педагогічної освіти ще не були предметом наукових розвідок в українській лінгводидактиці. У статті здійснено впорядкування складників компетентнісної парадигми української мови за професійним спрямуванням відносно частотності їх висвітлення у працях сучасних науковців. Простежено динаміку розкриття компетентнісної парадигми означеної навчальної дисципліни у хронологічному аспекті. Встановлено відповідність її компонентів Стандарту вищої освіти за спеціальністю 013 «Початкова освіта» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, а також освітньо-професійній програмі «Початкова освіта». |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/20876 |
Розташовується у зібраннях: | № 29 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
29_girska-shkola-5-10.pdf | 322.38 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.