Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/20885
Назва: | Інтернаціоналізація вищої освіти як об’єкт дослідження українскими компаративістами |
Інші назви: | Internationalization of Higher Education as a Subject of Research by Ukrainian Comparativists |
Автори: | Снітовська, Ольга Йосипівна |
Ключові слова: | науковий дискурс західні студії глобалізація вищої освіти інтернаціоналізація вищої освіти |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Снітовська О. Й. Інтернаціоналізація вищої освіти як об’єкт дослідження українскими компаративістами / О. Й. Снітовська // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 23-26. |
Короткий огляд (реферат): | На тлі посилення глобалізації на початку ХХІ ст. національні системи освіти та окремі виші зіштовхнулися з явищем інтернаціоналізації. Тому закономірно, що поряд з імперативом глобалізації важливим напрямом вивчення процесів інтеграції вищої освіти став процес її інтернаціоналізації. Мета статті – здійснити предметний синтезований аналіз відображення проблеми інтернаціоналізації вищої освіти в дослідженнях українських компаративістів другої половини 90-х рр. ХХ – першого десятиліття ХХІ ст. Виявлено, що в українській педагогічній компаративістиці та інших галузях знань утвердилося ключове трактування інтернаціоналізації вищої освіти як однієї з найважливіших рис / характеристик / тенденцій / чинників сучасного розвитку та модернізації національних систем вищої освіти та окремих університетів. При спробі вивчення цього феномену потрапляємо в мереживо переплетення наративів зарубіжних та українських дослідників. Як нитку Аріадни реалізації цього завдання запропоновано структурований аналіз масиву наукових джерел з означеної проблеми за трьома блоками: науково-теоретичним (аналіз поняття інтернаціоналізації вищої освіти українськими авторами та наукових підходів до його вивчення); змістовно-тематичним (аналіз основних тематичних і країнознавчих аспектів вивчення інтернаціоналізації вищої освіти українськими авторами); порівняльно-аналітичним (аналіз українського дискурсу щодо співвідношення процесів глобалізації вищої освіти та інтернаціоналізації вищої освіти). У висновках зазначено, що проблема інтернаціоналізації вищої освіти стала предметом активного вітчизняного наукового дискурсу. Його теоретичну основу становлять студії західних науковців, що переважно з’явилися в 1998– 2003 рр. Під їхнім впливом в українській науці утвердилося розуміння цього феномену як складного, багатоаспектного, динамічного, суперечливого процесу, який трансформується під впливом стрімко змінюваних соціокультурних умов, але зберігає ключову ознаку – міжнародний вимір. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/20885 |
Розташовується у зібраннях: | № 29 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
29_girska-shkola-23-26.pdf | 174.9 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.