Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/20885
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСнітовська, Ольга Йосипівна-
dc.date.accessioned2024-11-05T09:55:07Z-
dc.date.available2024-11-05T09:55:07Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСнітовська О. Й. Інтернаціоналізація вищої освіти як об’єкт дослідження українскими компаративістами / О. Й. Снітовська // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 23-26.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2023.29.23-26-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/20885-
dc.description.abstractНа тлі посилення глобалізації на початку ХХІ ст. національні системи освіти та окремі виші зіштовхнулися з явищем інтернаціоналізації. Тому закономірно, що поряд з імперативом глобалізації важливим напрямом вивчення процесів інтеграції вищої освіти став процес її інтернаціоналізації. Мета статті – здійснити предметний синтезований аналіз відображення проблеми інтернаціоналізації вищої освіти в дослідженнях українських компаративістів другої половини 90-х рр. ХХ – першого десятиліття ХХІ ст. Виявлено, що в українській педагогічній компаративістиці та інших галузях знань утвердилося ключове трактування інтернаціоналізації вищої освіти як однієї з найважливіших рис / характеристик / тенденцій / чинників сучасного розвитку та модернізації національних систем вищої освіти та окремих університетів. При спробі вивчення цього феномену потрапляємо в мереживо переплетення наративів зарубіжних та українських дослідників. Як нитку Аріадни реалізації цього завдання запропоновано структурований аналіз масиву наукових джерел з означеної проблеми за трьома блоками: науково-теоретичним (аналіз поняття інтернаціоналізації вищої освіти українськими авторами та наукових підходів до його вивчення); змістовно-тематичним (аналіз основних тематичних і країнознавчих аспектів вивчення інтернаціоналізації вищої освіти українськими авторами); порівняльно-аналітичним (аналіз українського дискурсу щодо співвідношення процесів глобалізації вищої освіти та інтернаціоналізації вищої освіти). У висновках зазначено, що проблема інтернаціоналізації вищої освіти стала предметом активного вітчизняного наукового дискурсу. Його теоретичну основу становлять студії західних науковців, що переважно з’явилися в 1998– 2003 рр. Під їхнім впливом в українській науці утвердилося розуміння цього феномену як складного, багатоаспектного, динамічного, суперечливого процесу, який трансформується під впливом стрімко змінюваних соціокультурних умов, але зберігає ключову ознаку – міжнародний вимір.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectнауковий дискурсuk_UA
dc.subjectзахідні студіїuk_UA
dc.subjectглобалізація вищої освітиuk_UA
dc.subjectінтернаціоналізація вищої освітиuk_UA
dc.titleІнтернаціоналізація вищої освіти як об’єкт дослідження українскими компаративістамиuk_UA
dc.title.alternativeInternationalization of Higher Education as a Subject of Research by Ukrainian Comparativistsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29_girska-shkola-23-26.pdf174.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.