Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/20885
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Снітовська, Ольга Йосипівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-05T09:55:07Z | - |
dc.date.available | 2024-11-05T09:55:07Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Снітовська О. Й. Інтернаціоналізація вищої освіти як об’єкт дослідження українскими компаративістами / О. Й. Снітовська // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 23-26. | uk_UA |
dc.identifier.other | 10.15330/msuc.2023.29.23-26 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/20885 | - |
dc.description.abstract | На тлі посилення глобалізації на початку ХХІ ст. національні системи освіти та окремі виші зіштовхнулися з явищем інтернаціоналізації. Тому закономірно, що поряд з імперативом глобалізації важливим напрямом вивчення процесів інтеграції вищої освіти став процес її інтернаціоналізації. Мета статті – здійснити предметний синтезований аналіз відображення проблеми інтернаціоналізації вищої освіти в дослідженнях українських компаративістів другої половини 90-х рр. ХХ – першого десятиліття ХХІ ст. Виявлено, що в українській педагогічній компаративістиці та інших галузях знань утвердилося ключове трактування інтернаціоналізації вищої освіти як однієї з найважливіших рис / характеристик / тенденцій / чинників сучасного розвитку та модернізації національних систем вищої освіти та окремих університетів. При спробі вивчення цього феномену потрапляємо в мереживо переплетення наративів зарубіжних та українських дослідників. Як нитку Аріадни реалізації цього завдання запропоновано структурований аналіз масиву наукових джерел з означеної проблеми за трьома блоками: науково-теоретичним (аналіз поняття інтернаціоналізації вищої освіти українськими авторами та наукових підходів до його вивчення); змістовно-тематичним (аналіз основних тематичних і країнознавчих аспектів вивчення інтернаціоналізації вищої освіти українськими авторами); порівняльно-аналітичним (аналіз українського дискурсу щодо співвідношення процесів глобалізації вищої освіти та інтернаціоналізації вищої освіти). У висновках зазначено, що проблема інтернаціоналізації вищої освіти стала предметом активного вітчизняного наукового дискурсу. Його теоретичну основу становлять студії західних науковців, що переважно з’явилися в 1998– 2003 рр. Під їхнім впливом в українській науці утвердилося розуміння цього феномену як складного, багатоаспектного, динамічного, суперечливого процесу, який трансформується під впливом стрімко змінюваних соціокультурних умов, але зберігає ключову ознаку – міжнародний вимір. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | науковий дискурс | uk_UA |
dc.subject | західні студії | uk_UA |
dc.subject | глобалізація вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | інтернаціоналізація вищої освіти | uk_UA |
dc.title | Інтернаціоналізація вищої освіти як об’єкт дослідження українскими компаративістами | uk_UA |
dc.title.alternative | Internationalization of Higher Education as a Subject of Research by Ukrainian Comparativists | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 29 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
29_girska-shkola-23-26.pdf | 174.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.