Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/20899
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКвас, Олена Валеріївна-
dc.contributor.authorТернопільська, Валентина Іванівна-
dc.date.accessioned2024-11-05T13:17:33Z-
dc.date.available2024-11-05T13:17:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКвас О. В. Нормативно-правова база підготовки майбутніх педагогів до доброчинної діяльності в Україні (90-ті роки ХХ – початок ХХІ ст.) / О. В. Квас, В. І. Тернопільська // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 46-50.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2023.29.46-50-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/20899-
dc.description.abstractСтаттю присвячено нормативно-правовому підґрунтю підготовки майбутніх педагогів до доброчинної діяльності в Україні (90-ті роки ХХ – початок ХХІ ст.). Проаналізовано Закон УРСР «Про освіту» (1991), «Державну національну програму «Освіта» («Україна ХХІ століття») (1993), «Національну доктрину розвитку освіти», Закони України («Про професійно-технічну освіту» (2012), «Про вищу освіту» (2014), «Про освіту» (2017), «Про повну загальну середню освіту» (2020)), Національну стратегію розвитку системи освіти в Україні на 2012-2021роки, Концепцію розвитку педагогічної освіти (2018), наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників» (2022). Проаналізовано основні положення Педагогічної Конституції Європи (2013), які базуються на вагомих аксіологічних складниках, що пов’язані з орієнтацією освітнього процесу в закладах вищої освіти на досягнення найвищого морально-духовного розвитку та потенційних можливостей особистостей, детерміновані на засвоєння загальнолюдських і національних цінностей; полягають у забезпеченні психолого-педагогічних умов виявлення, розвитку та реалізації пізнавальної самостійності й смисло-творчої самодіяльності особистості, її становленні як творця власного життя, здатного прогностично робити свідомий вибір і відповідати за дії, вчинки, а також адекватно, мобілізовано й компетентно реагувати на зміни, виклики життя та постійно самовдосконалюватися й досягати успіху, а саме: основні педагогічні цінності (толерантність, демократія, миролюбство, екологічна безпека, права людини і солідарність, милосердя і совість, відповідальність); головні завдання підготовки педагога (формування здатності до практичної навчально-виховної діяльності як динамічного поєднання етичних цінностей і когнітивних, метакогнітивних, міжособистісних і практичних умінь та навичок, знань та розуміння); основні компетентності особистості, що окреслені не лише поінформованістю, а й рівнем інтелекту, волі, здібностей, цінностей тощо; головні стратегії успішної діяльності педагога, серед яких: автентичність, своєрідність, візуалізація знань, демократичність, діалогічність, дослідництво, інтегративність, конструктивізм, лідерство, особистісна зорієнтованість, послідовність, рефлективність, здатність до розвитку, соціальна спрямованість, запозичення відповідного досвіду, співробітництво, цілеспрямованість; аксіологічний складник практичної підготовки майбутніх педагогів; академічна мобільність, котра сприяє формуванню кроскультурних цінностей, толерантності та налаштованості на співпрацю.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectдоброчинністьuk_UA
dc.subjectдоброчинна діяльністьuk_UA
dc.subjectаксіологічний вимірuk_UA
dc.subjectнормативно- правова базаuk_UA
dc.subject90-ті роки ХХ – початок ХХІ стuk_UA
dc.titleНормативно-правова база підготовки майбутніх педагогів до доброчинної діяльності в Україні (90-ті роки ХХ – початок ХХІ ст.)uk_UA
dc.title.alternativeLegislative Base of Preporation of the Future Educators for the Charitable Activity in Ukraine (90s of the 20th century – the beginning of the 21st century)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29_girska-shkola-46-50.pdf187.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.