Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/20918
Title: Сучасні аспекти діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі
Other Titles: Modern Aspects of the Activity of a Teacher's Assistant in an Inclusive Educational Environment
Authors: Копчук-Кашецька, Марія Степанівна
Цюняк, Оксана Петрівна
Довбенко, Світлана Юріївна
Keywords: асистент учителя
інклюзивна освіта
освітнє середовище
дитина з особливими освітніми потребами
Issue Date: 2023
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Копчук-Кашецька М. С. Сучасні аспекти діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі / М. С. Копчук-Кашецька, О. П. Цюняк, С. Ю. Довбенко // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 90-95.
Abstract: У статті досліджено роль та значення діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі для дітей з особливими освітніми потребами. Зосереджено увагу на сучасних тенденціях та викликах, з якими стикаються асистенти вчителя в роботі з цією категорією учнів щодо створення інклюзивного освітнього середовища. Зазначено ключові аспекти ролі асистента вчителя, з-поміж яких: індивідуалізація навчання, сприяння соціальній інтеграції та психосоціальній підтримці. Особлива увага приділяється використанню технологій та інновацій у наданні ефективної підтримки дітям із різними освітніми потребами, а також розглядаються питання доступності технологій навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних обмежень чи потреб. Автори наголошують на взаємодії асистента вчителя з іншими учасниками навчального процесу, такими як батьки, вчителі та інші спеціалісти, і важливість командної роботи та обміну досвідом для досягнення оптимальних результатів у вихованні та навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Окреслено виклики та перспективи розвитку інклюзивної освіти в сучасному освітньому середовищі, визначено напрями поліпшення підготовки асистента вчителя, зазначено компетентності, якими повинен володіти асистент вчителя інклюзивного освітнього середовища для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Результати дослідження слугують важливим джерелом інформації для педагогів, дослідників та практиків, що працюють у сфері інклюзивної освіти. Зроблено висновки і пропонується перспективи подальших досліджень щодо розвитку методів, спрямованих на оптимізацію ролі асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі. Автори підкреслюють, що дієве забезпечення навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами залишається актуальним та важливим завданням сучасної педагогічної науки і практики.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/20918
Appears in Collections:№ 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29_girska-shkola-90-95.pdf180.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.