Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/20918
Title: | Сучасні аспекти діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі |
Other Titles: | Modern Aspects of the Activity of a Teacher's Assistant in an Inclusive Educational Environment |
Authors: | Копчук-Кашецька, Марія Степанівна Цюняк, Оксана Петрівна Довбенко, Світлана Юріївна |
Keywords: | асистент учителя інклюзивна освіта освітнє середовище дитина з особливими освітніми потребами |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Citation: | Копчук-Кашецька М. С. Сучасні аспекти діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі / М. С. Копчук-Кашецька, О. П. Цюняк, С. Ю. Довбенко // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 90-95. |
Abstract: | У статті досліджено роль та значення діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі для дітей з особливими освітніми потребами. Зосереджено увагу на сучасних тенденціях та викликах, з якими стикаються асистенти вчителя в роботі з цією категорією учнів щодо створення інклюзивного освітнього середовища. Зазначено ключові аспекти ролі асистента вчителя, з-поміж яких: індивідуалізація навчання, сприяння соціальній інтеграції та психосоціальній підтримці. Особлива увага приділяється використанню технологій та інновацій у наданні ефективної підтримки дітям із різними освітніми потребами, а також розглядаються питання доступності технологій навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних обмежень чи потреб. Автори наголошують на взаємодії асистента вчителя з іншими учасниками навчального процесу, такими як батьки, вчителі та інші спеціалісти, і важливість командної роботи та обміну досвідом для досягнення оптимальних результатів у вихованні та навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Окреслено виклики та перспективи розвитку інклюзивної освіти в сучасному освітньому середовищі, визначено напрями поліпшення підготовки асистента вчителя, зазначено компетентності, якими повинен володіти асистент вчителя інклюзивного освітнього середовища для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Результати дослідження слугують важливим джерелом інформації для педагогів, дослідників та практиків, що працюють у сфері інклюзивної освіти. Зроблено висновки і пропонується перспективи подальших досліджень щодо розвитку методів, спрямованих на оптимізацію ролі асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі. Автори підкреслюють, що дієве забезпечення навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами залишається актуальним та важливим завданням сучасної педагогічної науки і практики. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/20918 |
Appears in Collections: | № 29 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
29_girska-shkola-90-95.pdf | 180.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.