Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/21002
Title: Формування культури мовленнєвого спілкування учнів початкової школи з використанням новітніх технологій
Other Titles: Formation of Speech Communication Culture of Primary School Students Using the Newest Technologies
Authors: Вербещук, Світлана Василівна
Бай, Ігор Богданович
Височан, Леся Михайлівна
Keywords: початкова школа
новітні технології
учні початкової школи
Нова українська школа
Issue Date: 2023
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Вербещук С. В. Формування культури мовленнєвого спілкування учнів початкової школи з використанням новітніх технологій / С. В. Вербещук, І. Б. Бай, Л. М. Височан // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2023. - № 29. - С. 100-103.
Abstract: У статті досліджено проблему формування культури мовленнєвого спілкування учнів початкової школи, розкрито новітні технології, які рекомендує до застосування Нова українська школа. Мета статті – виокремити педагогічні умови формування культури мовленнєвого спілкування учнів початкової школи засобами новітніх технологій. У статті окреслено характерні ознаки культури мовленнєвого спілкування молодших школярів засобами новітніх технологій. Проаналізовано базові поняття «мовленнєва культура» та «культура мовлення». Доведено, що культура є специфічною характеристикою суспільства і визначає рівень історичного розвитку людства. Нагромаджений уже сьогодні в Україні та за кордоном досвід переконливо свідчить, що інтерактивні методи сприяють інтенсифікації та оптимізації навчального процесу. Розкрито базові поняття, рівні виявлення мовленнєвої культури особистості. Зазначено, що проблеми, пов'язані з розвитком культури спілкування, набувають у наш час не тільки освітнього, а й соціального значення. Мова і мовлення є продуктами культури, своєрідною пам’яттю світу, яка концентрує все, чого навчилося людство. З огляду на ці та інші чинники автори до змісту поняття «культура мовлення» як складного комплексу включають систему основних ознак спілкування, розуміють під нею вміння мовця правильно, точно і логічно висловлюватися, добирати мовленнєві одиниці відповідно до мети й обставин спілкування, український мовленнєвий етикет тощо. Підкреслено, що з-поміж першочергових завдань учителя початкової школи є формування нормативності українського мовлення учнів. Проблема виявлення та попередження мовних помилок особливо актуальна: здобувачі початкової освіти починають оволодівати нормами усної та письмової української мови, вчаться використовувати мовні засоби в різноманітних умовах спілкування відповідно до цілей і змісту мови, а за допомогою новітніх технологій цей процес стає більш ефективним.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/21002
Appears in Collections:№ 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29_girska-shkola-100-103.pdf172.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.