Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/21558
Title: Управлінські рішення в системі антикризового менеджменту: соціально-психологічний аспект
Authors: Савків, Уляна Степанівна
Романюк, Тарас Михайлович
Малишівський, Тарас Володимирович
Keywords: криза
управлінське рішення
антикризовий менеджмент
управлінський процес
мотивація
психологічні чинники
соціальні чинники
когнітивні упередження
Issue Date: 2024
Citation: Савків У. С., Романюк Т. М., Малишівський Т. В. Управлінські рішення в системі антикризового менеджменту: соціально-психологічний аспект. Наукові інновації та передові технології. Серія «Управління та адміністрування». № 12 (40) 2024. С. 374-386.
Abstract: Практика управління підприємством впродовж воєнного часу потребує нових підходів до управлінського процесу на підприємстві. Ґрунтовне вивчення чинників прийняття управлінських рішень в умовах кризи на підприємстві сприяє здійсненню ефективного антикризового менеджменту; дає змогу керівникам мінімізувати або уникнути ризиків впливу емоцій та когнітивних помилок на процес ухвалення рішень; підвищує якість рішень та адаптивність компанії до змінних умов зовнішнього середовища. Успішний антикризовий менеджмент ґрунтується не лише на організаційних аспектах управління, а й на психологічній підтримці та мотивації персоналу, що забезпечує ефективність діяльності організації в умовах нестабільності. Стаття спрямована на вивчення процесів ухвалення управлінських рішень у кризових умовах відповідно до соціальних та психологічних чинників. Впровадження результатів дослідження у систему сучасного менеджменту дасть змогу зберегти стійкість компанії навіть у найскладніших умовах та сприятиме формуванню ефективних антикризових заходів. Саме людський фактор у процесі подолання кризових ситуацій є потужним інструментом менеджменту. Його важливість визначається впливом на мотивацію, емоційний стан та поведінкові реакції працівників, що сприяє ухваленню оптимальних управлінських рішень. Розуміння психологічних механізмів взаємодії співробітників дає змогу керівництву формувати команди з високим рівнем співпраці та взаєморозуміння, що сприяє ефективному досягненню спільних цілей і підвищенню продуктивності праці. Для досягнення поставленої мети застосовано такі методи дослідження: дедукція – для визначення особливостей кожного чинника на процес ухвалення рішень; системний аналіз – для вивчення управлінських процесів прийняття рішень у їхньому взаємозв’язку та взаємозалежності; синтез та комплексний підхід – для дослідження психологічних та соціальних факторів як ефективних інструментів в управлінському процесі в кризових умовах; абстрагування – для формування узагальнених висновків. Науковою новизною дослідження є імплементація комплексного підходу процесу прийняття управлінських рішень у сучасних умовах господарювання з огляду на соціальні та психологічні чинники для удосконалення системи антикризового менеджменту. Результати наукового дослідження можуть застосовувати підприємства в кризових умовах для покращення процесу прийняття управлінських рішень та формування антикризових заходів.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/21558
Appears in Collections:Статті та тези (ЕФ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.