Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2246
Назва: | Психолого-педагогічні особливості розвитку моральної толерантності у підлітковому віці |
Автори: | Карпюк, Юлія Ярославівна |
Ключові слова: | толерантність підлітковий період розвиток моральної толерантності моральна толерантність |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Scientific Journal Virtus |
Бібліографічний опис: | Карпюк Ю. Я. Психолого-педагогічні особливості розвитку моральної толерантності у підлітковому віці Ю. Я. Карпюк //Scientific Journal Virtus, January №30, 2019. – Вип. 1. – С. 50-56 |
Короткий огляд (реферат): | У статті піддаються аналізу основні психолого-педагогічні особливості розвитку моральної толерантності у підлітковому віці. Наголошується, що саме підлітковий вік, як період під час якого відбувається інтенсивний розвиток та становлення самосвідомості особистості, формується світогляд, самооцінка, уявлення про самого себе, осмислюються та засвоюються певні моральні цінності, ідеали, переконання є найбільш сенситивним для розвитку моральної толерантності, як однієї із дефініцій толерантності, яка, на відміну від природної є набутою якістю при житті і як інші моральні якості, потребує динамічного розвитку, стимулювання та корекції. Акцентується увага на тих релевантних категоріях, які є базовими та насичують смислове поле моральної толерантності (терпимість, взаємоповага, сумісність, емпатія, чуйність, тактовність, доброзичливість, гуманність, рівноправність тощо). Звертається увага на залежність рівня розвитку моральної толерантності від найближчого соціального оточення підлітка. Розвиток та виховання толерантної підростаючої особистості є однією із найнагальніших суспільних проблем різноманітного, багатогранного та суперечливого сьогодення. Саме тому на XXVIII сесії Генеральної конференції держав – членів ЮНЕСКО (16.11.1995 р.) було прийнято «Декларацію принципів толерантності», основним лейтмотивом якої є забезпечення толерантного ставлення один до одного, взаємотерпимості, солідарності, діалогу і взаєморозуміння, які мають стати нормою поведінки та дій усіх без винятку людей, груп людей, політичних партій, громадських організацій і рухів, адже толерантність є не тільки важливим принципом, а й потрібною умовою миру та соціально-економічного розвитку людей. Толерантність – це передусім активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав та основних свобод людини, і означає поважання, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості [15, с.53-60]. Окрім цього, актуалізація проблем толерантності відображена ще у таких міжнародних документах ООН, як «Декларації тисячоліття» (2000 р.), у головному законі країни – Конституції, а також у різноманітних нормативних документах сфери освіти. Економічна та політична криза українського суспільства, стрімке нівелювання базових моральних цінностей, деформація та відсутність належного досвіду у підростаючого покоління та культури спілкування, недостатній рівень поінформованості у людських розбіжностях породжують діаметрально-протилежну якість – інтолерантність, наслідки якої ми можемо спостерігати уже сьогодні через стрімке зростання деструктивних та асоціальних поведінкових проявів особистості щодо відношення до собі подібних. Єдиним і найбільш дієвим на сьогодні способом протистояння цьому, наш погляд, є розвиток культурного, морально-етичного та освітнього рівня підростаючого покоління. На наше глибоке переконання, саме підростаюче покоління, як майбутня морально-інтелектуальна та патріотична еліта нашої держави повинна стати найактивнішим учасником та сповідником базових ідей толерантності, як однієї із універсальних цінностей та якостей особистості, забезпечуючи цим самим динамічний розвиток нашого суспільства. Тому виникає необхідність у виділенні, осмисленні та інтерпретації тих психолого-педагогічних особливостей розвитку моральної толерантності підростаючої особистості, дотримання та культивування якої забезпечить стабільний та прогресивний суспільнополітичний та економічний розвиток. Враховуючи те, що підлітковий вік, як період під час якого відбувається інтенсивний розвиток та становлення самосвідомості особистості, формується світогляд, самооцінка, уявлення про самого себе, осмислюються, корелюються та засвоюються певні моральні цінності, ідеали, переконання є найбільш сенситивним для розвитку моральної толерантності, як однієї із дефініцій толерантності метою нашої наукової розвідки став аналіз основних психолого-педагогічних особливостей, які і визначатимуть, на наш погляд, її динамічний та інтенсивний розвиток. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/2246 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання (ФП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Journal30-50-56.pdf | Стаття | 586.38 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.