Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2250
Назва: Комунікативна компетентність як складова успішного професійного розвитку психолога
Автори: Карпюк, Юлія Ярославівна
Ключові слова: компетентність
професійний розвиток
Дата публікації: жов-2019
Видавництво: Scientific Journal Virtus
Бібліографічний опис: Карпюк Ю. Я. Комунікативна компетентність як складова успішного професійного розвитку психолога// Ю. Я. Карпюк //Scientific Journal Virtus, October №36, 2019. – Вип. 1. – С. 41-57
Короткий огляд (реферат): В статті представлений аналіз основних теоретичних підходів щодо визначення феномену комунікативної компетентності у сучасних наукових дослідженнях. Наголошується, що комунікативна компетентність, як одна із домінуючих компетентностей у структурі професійних компетентностей сучасного психолога є синтезованим проявом його особистісного та професійного досвіду, що забезпечує функцію адаптації і ефективного функціонування особистості у соціумі, а також є однією із складових його успішного професійного розвитку. Ключові слова: компетентність, комунікативна компетентність, професійний розвиток. Постановка проблеми. Одна із найбільш затребуваних та основних на сьогодні категорій, що відображає усі етапи професіоналізації особистості майбутнього фахівця-професіонала, розкриваючи при цьому зміст та основні тонкощі взаємодії його з особливостями та вимогами професії; формування, розвиток та вдосконалення фахівцем його основних професійних компетенцій; набуття особистістю основних професійно важливих якостей та специфіки фахового досвіду є її професійний розвиток – як якісні, прогресивні зміни, що відбуваються у психіці фахівця у процесі його професійної соціалізації. Такі динамічні зміни, як необхідні умови успішної професійної діяльності фахівця – майбутнього професіонала забезпечуються шляхом поетапного формування його основних професійних компетенцій, серед яких визначального значення набуває комунікативна компетентність, особливо, це стосується фахівців, які працюють у системі «людина-людина». Тобто, ефективність та успішність професійної діяльності даних фахівців визначається не тільки попередньо сформованими і набутими професійними знаннями та навичками, але й, значною мірою, професійно значущими особистісними якостями, серед яких суттєве місце належить комунікативній компетентності. Зокрема, професійна діяльність сучасного психолога, як представника професій «людина-людина» характеризується, насамперед, високою частотою різномунітних міжособистісних професійних контактів, від якості проведення яких буде залежати, як успіх у вирішенні проблемних ситуацій клієнта, так і зростання професіоналізму у професійному розвитку психолога загалом. Відтак, важливою складовою професійної компетентності сучасного психолога є комунікативна компетентність, високий рівень сформованості якої обумовлює соціальнопсихологічну основу учасників взаємодії та сприяє інтенсивній професійній соціалізації особистості психолога, забезпечуючи, при цьому його якісний професійний розвиток. Саме посилення вимог сьогодення щодо специфіки та рівня сформованості професійних компетентностей фахівців у сфері психологічної галузі обумовлює звернення нашої уваги до проблеми професійних компетентностей, зокрема комунікативної, яка, останнім часом належить до числа найбільш актуальних проблем сучасної психології. Аналіз останніх досліджень і публікацій. З‟ясуванню та теоретичному осмисленню змісту дефініцій «комунікативна компетенція» присвячені численні наукові розвідки таких зарубіжних та вітчизняних науковців, як А. Богуша, О. Бодальова, М. Вашуленко, В. Захарова, М. Заброцького, Г. Костюка, Л. Власенко, Н. Казаринова, О. Леоньєва, Б. Ломова, С. Мусатова, Н. Мельникова, Л. Петровської, С.Петрушина, М.Пентилюка, В.Погольша, Є.Руденського, Р. Якобсона, Я. Яноушека та інших. Також у різноманітних професійних контекстах поняття «комунікативна компетенція» представлена у наукових дослідженнях Ю.Ємельянова, Є.Герасименко, Г.Данченко, Л.Кайдалової, С. Максименка, В. Черевко, Б. Шапіро та інших. Відтак, проведений нами детальний аналіз досліджень представлених авторів засвідчує про багатовекторність та багатоаспектність розуміння поняття «комунікативна компетенція» та недостатню дослідженість даного феномену, як однієї із провідних складових професійно важливих якостей сучасного фахівця-психолога, а також ролі цієї компетенції у забезпеченні позитивної динаміки професійного та кар`єрного росту. Відтак, головна мета нашої розвідки полягає у теоретичному аналізі представлених на даний час наукових праць та досліджень з проблем розвитку та формування професійної комунікативної компетенції та з`ясування її значення у професійному розвитку сучасного психолога.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2250
Розташовується у зібраннях:Наукові видання (ФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Journal36-54-59.pdfСтаття652.63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.