Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/22762
Назва: | Історія м. Калуша в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. |
Автори: | Шопа, Христина Романівна |
Ключові слова: | місто, Калуш, урок, ЗЗСО, населення, русини (українці), євреї, поляки, соціально-економічне становище, культура, освіта, локальна історія, краєзнавство, шкільне краєзнавство, патріотичне виховання, компетентнісний підхід, інтеграція краєзнавчого матеріалу, історична свідомість |
Дата публікації: | чер-2022 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Шопа Х.Р. Історія м. Калуша у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Івано-Франківськ, 2022. 116 с. |
Короткий огляд (реферат): | Дипломна робота Христини Шопи висвітлює історію м. Калуша в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. У п’яти розділах роботи розкрито чисельність, національну (етнічну) і соціальну структуру населення міста, розвиток промисловості й торгівлі, соціально-економічне становище міщан, культурно-освітнє і політичне життя русинів-українців, а також поляків, євреїв та представників деяких інших народів, які проживали в Калуші. Окремо висвітлюються методичні аспекти вивчення досліджуваної теми в школі. Основний текст роботи доповнюють додатки, які включають фото, уривки з листів та ін. Джерелами для написання пропонованої роботи послужили опубліковані документи і матеріали, періодична преса досліджуваного періоду, фахова історична і навчально-методична література тощо. Використано праці як сучасних краєзнавців, які вивчають історію Калуша, – Івана Тиміва, Дарії Ониськів та ін., так і їх попередників, що так чи інакше торкалися калушезнавства як окремого напрямку історико-краєзнавчих досліджень, сформованого в останні десятиліття. Власне, пропонована робота присвячена вивченню однієї з малодосліджених проблем калушезнавства на доступній джерельній та історіографічній базі. Особлива увага приділяється методичним підходам до викладання локальної історії, зокрема застосуванню компетентнісного, особистісно орієнтованого та діяльнісного підходів. У роботі запропоновано низку методичних рекомендацій, приклади завдань, дидактичних матеріалів і форм роботи, що сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів, формуванню історичної свідомості та патріотичних почуттів. Дослідження має як теоретичне, так і практичне значення, оскільки сприяє оновленню змісту шкільної історичної освіти, поглиблює інтерес до вивчення історії та підсилює виховний потенціал навчального предмета. Підготовлено план-конспект з інтеграцією цієї теми у навчальний процес. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/22762 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шопа_Райківський.pdf | 2.75 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.