Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2341
Назва: Methodological Problems of Modern Pedagogy
Автори: Vasianovych, Hryhoriy
Mushketa, Radoslav
Ключові слова: methodology
pedagogical reality
pedagogical activity
content of pedagogical education
science
methodological culture of a teacher
Дата публікації: 2017
Видавництво: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
Бібліографічний опис: Vasianovych H. Methodological Problems of Modern Pedagogy / H. Vasianovych, R. Mushketa // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. - 2017. - Vol. 4. - №1. - P. 9-17.
Короткий огляд (реферат): The article analyses the nature and the content of the term “methodology”, and concludes that so far there is no clear approach to the notion definition. Much attention is paid to determine the relationship between methodology and science, and to reveal dialectical aspects of this relationship. The author studies the main factors of methodology influence on improving teaching reality and pedagogical activity, and defines the role of methodology in forming the content of pedagogical education. It is proved that the improvement of the educational process and study of its main components depends on methodological culture of a teacher.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2341
Розташовується у зібраннях:Vol. 4, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1906-5213-1-PB.pdf473.69 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.