Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2373
Назва: Sociocultural Component of Teachers’ Professional Competence
Автори: Stakhiv, Maria
Boiko, Halyna
Ключові слова: sociocultural competence
sociocultural mobility
social and cultural development
multicultural environment
Дата публікації: 2017
Видавництво: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
Бібліографічний опис: Stakhiv M. Sociocultural Component of Teachers’ Professional Competence / M. Stakhiv, H. Boiko // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. - 2017. - Vol. 4. - №1. - P. 110-116.
Короткий огляд (реферат): This article considers the theoretical and practical issues of sociocultural competence of Ukrainian students of higher educational institutions; the priorities of the sociocultural education paradigm were analyzed; in this context, the issue of training future teachers to work in terms of a personality oriented teaching approach was presented. On the basis of the analysis conducted on psycho-pedagogical and methodological literature that covers the raised problems, a number of methodological and pedagogical ideas which provide for the formation of social and cultural mobility of future teachers were determined in order to ensure pupils’ sociocultural development.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2373
Розташовується у зібраннях:Vol. 4, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1920-5241-1-PB.pdf483.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.