Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/395
Назва: Метатеоретичні концепти пізнання свідомості
Автори: Фурман, Анатолій Васильович
Ключові слова: свідомість
буття
метатеорія
концепт
поліметодологія
методологування
метамова
свідомий досвід
Дата публікації: 2018
Бібліографічний опис: Фурман А. В. Метатеоретичні концепти пізнання свідомості / А. В. Фурман // Психологія особистості. - 2018. - Том 9. - №1. - С. 5-11.
Короткий огляд (реферат): У ХХ столітті ідейно виокремилися, набули епістемологічного усистемлення та культурної значущості дві головні парадигмальні течії наукового конструювання теорії свідомості – граматологічна та онтологічна, що сутнісно різняться своїми засновками і концептами, поняттями і моделями, концептуальними і теоретичними побудовами, а головне – відмінною методологічною оптикою як обґрунтованим набором форм, методів і засобів дослідницької миследіяльності. У гносеологічній площині висвітлення зазначеного поля теоретизування альтернативність названих течій стосується заперечення або обстоювання метафізичного статусу свідомості поза знаковим простором, відкиданні або прийнятті форми чи так званої «чистої форми» за сутність свідомості й відповідно в нівелюванні або рефлексивному опрацюванні свідомості як трансцендентного засновку і водночас як онтологічно вкоріненої подієвої властивості – як сфери не-реального позалогічного буття: щоб бути вактуальненим свідомий акт-досвід має постійно розпросторюватися назовні, за межі реальності, себто перебувати у стані безупинного цілісного трансцендування. В методологічному аспекті відмінність вказаних течій підтверджують автономні поняттєво-категорійні тезауруси, дослідницькі стратегії і мислекомунікаційні дискурси, самодостатні набори методів, процедур, засобів та інструментів методологування.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/395
Розташовується у зібраннях:Т. 9, №1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3693-10612-1-SM.159514.pdf267.49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.