Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/4693
Назва: | Locus amoenus у творчості Марії Ткачівської |
Автори: | Деркачова, Ольга Сергіївна |
Ключові слова: | простір, місце, дім, локус, loсus amoenus, свій дім, чужий дім |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Деркачова О. С. Locus amoenus у творчості Марії Ткачівської (на матеріалі роману "Тримайся за повітря”) / О. С. Деркачова // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. - 2019. - № 3. - С. 256-265. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена особливостям locus amoenus в сучасній українській романістиці на прикладі роману Марії Ткачівської «Тримайся за повітря» (2019). Локус визначено як замкнений фізичний простір, а також як набір закритих просторових образів. Locus amoenus пояснюється як місце благоденства, що має свої особливості: дерева, квіти, вода, затишок, затінок. Таке місце благоденства зустрічається ще в античній та середньовічній літературі. У сучасному художньому просторі автори теж вдаються до змалювання такого простору. У романі М. Ткачівської ми виокремили два ключові локуси: локус дому та locus amoenus. У творі присутній як рідний дім, так і чужий. Рідний сповнений спогадів, а також розчарувань та втрат. Зрештою, він і сам ледь не стає втраченим. Чужий – небезпечний, знаходиться на чужій землі (Іспанія, Італія, Португалія). Головна героїня залишає рідний дім і опиняється в домі чужому, сповненому зневаги та ненависті. Вона шукає locus amoenus, що неодмінно пов’язаний у неї з любов’ю. Коли ж не знаходить, пробує створити сама, при чому в чужому домі (малюнок на стіні кімнати Патриції). У місці благоденства вона опиняється теж на чужині, а шлях туди їй показує її коханий. І саме це місце в романі стає символом вірної та щирої любові, а також дарує героїні спокій та гармонію. Місце благоденства зберігає в романі усі характеристики, властиві такій місцині: вода, затінок, весна, квіти, дерева, затишок, любов, вмиротворення. Особливістю ж locus amoenus у творі Марії Ткачівської є його прив’язаність до чужого простору. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/4693 |
Розташовується у зібраннях: | Статті та тези (ПФ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pvntsh_sl_2019_3_33.pdf | 456.34 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.