Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/5403
Назва: | Implementing Inclusive Education in Ukraine: Problems and Perspectives |
Автори: | Dubkovetska, Iryna Budnyk, O. Sydoriv, Serhiy Будник, Олена Богданівна |
Ключові слова: | inclusive education children with special educational needs adaptation and socialization integration |
Дата публікації: | 2016 |
Видавництво: | Vasyl Stefanyk Precarpatian National University |
Бібліографічний опис: | Dubkovetska I. Implementing Inclusive Education in Ukraine: Problems and Perspectives / I. Dubkovetska, O. Budnyk, S. Sydoriv // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. - 2016. - Vol. 3. - № 2-3. - P. 99-105. |
Короткий огляд (реферат): | The article defines the essence of inclusive education and characterizes students with special needs. The status and problems of implementing inclusive education in Ukraine are analyzed. The basic ethical principles of educational activities for pupils with special educational needs are defined. The authors set emphasis on the following issues: adaptation of the physical environment for the proper functioning of persons with disabilities; overcoming stereotypes of teaching professionals concerning psychological acceptance of inclusion; financing institutions with planned implementation of inclusive education; developing special educational programs for schools with inclusive education and training of qualified professionals to work in inclusive educational environment. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/5403 |
Розташовується у зібраннях: | Vol. 3, № 2-3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1132-3077-1-PB.pdf | 482.05 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.