Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/5558
Назва: The Pluralism of the Artist’s Image as a Search of an Aesthetic Motto in the Goncourt Brothers’ Novel “Manette Salomon”
Автори: Yatskiv, N.Ya.
Ключові слова: the discourse of painting
the character of a painter
innovation
aesthetics
Дата публікації: 2016
Видавництво: Vasyl Stefanyk Precarpatian National University
Бібліографічний опис: Yatskiv N. Ya. The Pluralism of the Artist’s Image as a Search of an Aesthetic Motto in the Goncourt Brothers’ Novel “Manette Salomon” / N. Ya. Yatskiv // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. - 2016. - Vol. 3. - № 4. - P. 84-89.
Короткий огляд (реферат): The article studies the aesthetic theories of the French art of the middle of the XIX century through the interaction between literature and painting. In the novel “Manette Salomon” the Goncourt brothers formulate their innovative views of the ways of the development of art through the artists’ efforts to express Beauty. The five painters, different in terms of talent and skill, express the writers’ pluralism in creating the aesthetic ideal. The writers are on the side of those who constantly strive for self-improvement, who do not approve of imitating reality but invent in constant creative torments new ways and techniques in order to express one’s own individual perception.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/5558
Розташовується у зібраннях:Vol. 3, № 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1850-5040-1-PB.pdf437.15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.