Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/6216
Назва: КОМУНІКАТИВНО-СИТУАТИВНІ ЗАВДАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ ГІРСЬКИХ ШКІЛ
Автори: Гуменюк, Ірина Михайлівна
Клюс, Лілія Романівна
Ключові слова: гірська школа, комунікативно-ситуативні завдання, діалект, діалогічне мовлення, мовленнєва компетенція, клас-комплект.
Дата публікації: 2017
Видавництво: ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
Бібліографічний опис: Гуменюк І., Клюс Л. КОМУНІКАТИВНО-СИТУАТИВНІ ЗАВДАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ ГІРСЬКИХ ШКІЛ // Гірська школа Українських Карпат. 2017. № 16. С. 117-182. Index Copernicus
Серія/номер: ;16
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано чинники, що впливають на формування діалогічного мовлення учнів гірських шкіл. Розглянуто дидактичні можливості комунікативно-ситуативних завдань, доречність їх використання у навчальному-виховному процесі. Наведено приклади ситуативних завдань, спрямованих на формування навичок діалогічного мовлення та розширення світогляду молодших школярів.Mountain schools are the phenomenon both in pedagogical theory and in real practice. Geographic location, social and economic status – these are the aspects, which are playing an important part in the work of those educational institutions. Territorial separation and small population of mountain regions cause the simplification, condensation, ‘incorrectness’ and ‘interruption’ of remarks of dialogic speech. There are not enough correct examples to imitate. The purpose of this article is actualization of the problem of formation of the mountain schools pupils' dialogic speech by means of communicative and situational tasks. There have been analyzed some factors in this article, which are influencing the formation of communicative skills of the mountain schools pupils. Inability to formulate an opinion properly and to construct a dialogue is complicating the process of children's education, causes the decrease of their self-esteem, which can negatively influence the social adaptation of a child. The authors have considered didactic possibilities of communicative and situational tasks for development of the pupils' dialogic skills, relevance of usage of these tasks in educational process. Concepts ‘Communicative’ and ‘Speech and situational exercises and tasks’ have been used as synonymous ones; situational exercises – as a variety of communicative exercises. Situational tasks are clearly outlining an aim and a theme of conversation and have a purpose to form the basic communicative skills, such as a skill to formulate and express an own opinion according to the situation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/6216
ISSN: 1994-4845
Розташовується у зібраннях:Статті та тези (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гірська школа Гуменюк-Клюс.docx42.95 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.