Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/6431
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карась, Ганна Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-29T17:57:00Z | - |
dc.date.available | 2020-04-29T17:57:00Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Карась Г. Церковна музика композиторів української діаспори у відродженні національно-культурної та релігійної ідентичності православної і греко-католицької церкви в сучасній Україні. European vector of modern cultural studies and art criticism: the experience of Ukraine and the Republic of Poland : Collective monograph. Wloclawek, Poland; Riga : Izdevniecība “Baltija Publishing”, 2020. С. 55-72. | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 978-9934-588-41-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/6431 | - |
dc.description.abstract | Церковна музика відомих композиторів української діаспори ХХ століття Олександра Кошиця, Михайла Гайворонського, Андрія Гнатишина, Григорія Китастого, Мирона Федоріва, Ігоря Соневицького, Зенона Лавришина та Романа Гурка відіграла важливу роль у відродженні національно-культурної і релігійної ідентичностей православної і греко-католицької церкви в сучасній Україні, оскільки завдяки жертовній праці цих митців було збережено традиції церковного співу, забороненого впродовж 70-ти років радянського атеїстичного режиму. Важливими джерелами відродження церковного співу в незалежній Україні спершу були нотні видання церковної музики, видані в діаспорі, а згодом – на рідній землі. Промоуторами цього процесу виступали хорові диригенти, регенти, які одночасно є викладачами мистецьких закладів. Вони активно вводили до репертуару очолюваних хорових колективів невідому духовну спадщину, виконуючи кілька функцій: збереження і пропагування цієї спадщини на рідних теренах, збагачення репертуару, формування національно-культурної і релігійної ідентичностей у хористів і слухачів, виховання студентської молоді мистецьких навчальних закладів на кращих зразках духовної музики композиторів діаспори, розширення комунікативного поля, завдяки використанню засобів грамзапису, Інтернет-ресурсів. Результати дослідження засвідчують, що використання церковної музики композиторів української діаспори сприяло відродженню національно-культурної і релігійної ідентичностей православної і греко-католицької церкви в сучасній Україні, духовному збагаченню українців, утвердженню вітчизняної хорової музики в європейському культурному просторі. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Cuiavian University in Wloclawek | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | DOI 10.36059/978-9934-588-41-9/55-72; | - |
dc.subject | церковна музика, українськ діаспора, національно-культурна і релегійна ідентичність, церква, Україна | uk_UA |
dc.title | Церковна музика композиторів української діаспори у відродженні національно-культурної та релігійної ідентичності православної і греко-католицької церкви в сучасній Україні. | uk_UA |
dc.type | Book chapter | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові видання (ННІМ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Карась Г. Церковна музика Wloclawek_cultural_2020.PDF | 559.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.