Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/7007
Title: | Psychological and pedagogical features of students' adaptation to studying at higher education institutions |
Other Titles: | Психолого-педагогічні особливості адаптації студентів до навчання у закладах вищої освіти |
Authors: | Ілійчук, Любомира Василівна Воробець, Олексій Дмитрович |
Keywords: | адаптація, адаптаційний процес, форми адаптації, фактори адаптації, навчальна діяльність, навчальна успішність, заклад вищої освіти, студент-першокурсник, майбутні учителі початкової школи |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» |
Citation: | Iliichuk L., Vorobets O. Psychological and pedagogical features of students' adaptation to studying at higher education institutions. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 2020. Vol. 7, No. 1. Р. 184-191. |
Abstract: | У статті розкрито особливості процесу адаптації студентів до навчання у закладі вищої освіти, підкреслено актуальність означеної проблеми в умовах, коли актуалізується питання підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних до ефективної роботи зі спеціальності на рівні світових стандартів, готових до постійного професійного удосконалення та особистісного зростання. Підкреслюється, що період адаптації є особливо важливим етапом навчання у вищій школі, коли відбувається пристосування здобувачів вищої освіти до змісту і характеру навчального процесу, прийняття норм та вимог нового соціального середовища, включення до системи міжособистісних стосунків, формування системи особистісних орієнтацій, цінностей і якостей, необхідних для професійної діяльності. Виявлено взаємозв’язок між навчальною успішністю студентів і рівнем їх адаптованості до навчання у закладі вищої освіти. Представлено результати експериментального дослідження, у процесі якого визначено основні фактори адаптації здобувачів вищої освіти, що позначаються на їх діяльності та навчальній успішності, серед яких: величина навчального й позанавчального навантаження, працездатність впродовж навчального дня і тижня, стан здоров’я, прояв різних ознак втоми під час навчання, навчальна самоефективність, мотивація до навчання, стосунки з однокурсниками та викладачами, соціальна фрустрованість. Наголошено на тому, що адаптаційний період у першокурсників проходить по-різному, залежно від їхніх індивідуально-психологічних особливостей, рівня готовності до навчання у вищій школі, правильності вибору майбутньої професії. Виходячи із результатів експериментального дослідження, визначено шляхи та напрями успішної адаптації студентів, які передбачають насамперед зменшення впливу на здобувачів вищої освіти дезадаптаційних факторів, підвищення їх стійкості до цих факторів та підсилення тих факторів, які є для них сприятливими. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/7007 |
Appears in Collections: | Наукові видання (ПФ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3633-Article Text-7453-2-10-20200429.pdf | 656.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.