Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/702
Title: Інтерпретація категорії розвитку в сучасній психології
Other Titles: Interpretation of category of development in modern psychology
Authors: Шамне, Анжеліка Володимирівна
Keywords: постнекласична психологія
плюралістична методологія
метатеоретичні схеми
антропоцентризм
Issue Date: 2017
Citation: Шамне А. В. Інтерпретація категорії розвитку в сучасній психології / А. В. Шамне// Психологія особистості. - 2017. - Т. 8. - № 1. - С. 22-30.
Abstract: У статті розглянуто сучасні підходи до інтерпретації категорії розвитку, розкрито теоретичні та методологічні підходи до вивчення категорії розвитку у сучасній психології, визначено її психологічний зміст, моделі, структуру та динаміку. Категорія розвитку розглядається як епіцентр наукової проблематики упсихології та як поняття інтегративного типу. Розвиток проаналізовано як категорію, явище і проблемупсихології розвитку в різних аспектах аналізу. Розглянуто місце розвитку в системі споріднених психологічних понять. У статті також аналізуються психологічні аспекти теоретичних та методологічних постнекласичних тенденцій вивчення природи, характеру та визначення психічного розвитку. Постнекласична парадигма та плюралістична методологія пізнання визначають розмитість дисциплінарної мови та врахування ролі соціокультурного контексту при вивченні психологічних явищ. Важливими тенденціями сучасного теоретико-методологічного стану психологічних досліджень розвитку також є визнання неефективності моністичного підходу до його вивчення, взаємозв'язок теоретичних ідей та спроби створення метатеоретичних схем, постнекласичне розуміння розвитку як принципово незавершеного процесу саморуху, актуалізація антропологічного діапазону проблем та посилення спрямованості на роль культурного контексту в дослідженні розвитку людини.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/702
Appears in Collections:Т. 8, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2866-8401-1-SM.pdf492.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.