Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/705
Назва: Культурологічна парадигма як методологічна основа розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога
Інші назви: Cultorological paradigm as methodological basis for the development of the future psychologist’s facilitative abilities
Автори: Адамська, Зоряна Михайлівна
Ключові слова: фасилітативні здібності майбутнього психолога
суб’єктна парадигма
культурологічна парадигма
гуманітарна культура майбутнього психолога.
Дата публікації: 2017
Бібліографічний опис: Адамська З. М. Культурологічна парадигма як методологічна основа розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога / З. М. Адамська // Психологія особистості. - 2017. - Т. 8. - № 1. - С. 51-59.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено проблемі теоретичного осмислення методологічних засад розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога в умовах вищої професійної освіти. Проаналізовано два основних напрямки, в контексті яких ведеться діяльність сучасного психолога: об’єктний, в якому основна увага приділяється використанню сильно формалізованних методів психологічної діагностики, психологічної корекції з метою максимальної адаптації людини до умов суспільства відповідно до визнаних нормативів вікового розвитку; і суб’єктний, результатом впливу в якому виступають негарантовані і непрогнозовані, однак свідомо продуковані зміни. Процесом, який стимулює прогресивні зміни, визначено фасилітацію, і, відповідно, основним завданням психолога – фасилітативний супровід особистості з метою створення необхідних психологічних умов для її повноцінного саморозвитку. Обґрунтовано актуальність створення в середовищі вищої професійної освіти сприятливих умов для розвитку фасилітативних здібностей майбутніх психологів. У пошуку освітніх орієнтирівособливу увагу звернуто на культурологічну парадигму, основною функцією якої є гуманітарна, а основним завданням – становлення особистості студента. Роль викладача в контексті культурологічної освітньої парадигми повинна бути супроводжувальною – такою, що забезпечує розширення освітніх сфер кожного студента. Завдання викладача – допомогти кожному студенту в побудові індивідуальної траєкторії освіти, яка співвідноситься із загальновизнаними досягненнями людства і спрямована на їх примноження. В результаті усвідомлення соціально-культурних смислів освіти розвивається гуманітарна культура майбутнього психолога, провідними властивостями якої є рефлексивність, конгруентність, позитивне самоставлення, емпатійність, альтруїстичність, креативність, потреба в самореалізації і саморозвитку.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/705
Розташовується у зібраннях:Т. 8, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2856-8382-1-SM.pdf622.8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.