Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАдамська, Зоряна Михайлівна-
dc.date.accessioned2019-10-23T11:41:19Z-
dc.date.available2019-10-23T11:41:19Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationАдамська З. М. Культурологічна парадигма як методологічна основа розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога / З. М. Адамська // Психологія особистості. - 2017. - Т. 8. - № 1. - С. 51-59.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/705-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі теоретичного осмислення методологічних засад розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога в умовах вищої професійної освіти. Проаналізовано два основних напрямки, в контексті яких ведеться діяльність сучасного психолога: об’єктний, в якому основна увага приділяється використанню сильно формалізованних методів психологічної діагностики, психологічної корекції з метою максимальної адаптації людини до умов суспільства відповідно до визнаних нормативів вікового розвитку; і суб’єктний, результатом впливу в якому виступають негарантовані і непрогнозовані, однак свідомо продуковані зміни. Процесом, який стимулює прогресивні зміни, визначено фасилітацію, і, відповідно, основним завданням психолога – фасилітативний супровід особистості з метою створення необхідних психологічних умов для її повноцінного саморозвитку. Обґрунтовано актуальність створення в середовищі вищої професійної освіти сприятливих умов для розвитку фасилітативних здібностей майбутніх психологів. У пошуку освітніх орієнтирівособливу увагу звернуто на культурологічну парадигму, основною функцією якої є гуманітарна, а основним завданням – становлення особистості студента. Роль викладача в контексті культурологічної освітньої парадигми повинна бути супроводжувальною – такою, що забезпечує розширення освітніх сфер кожного студента. Завдання викладача – допомогти кожному студенту в побудові індивідуальної траєкторії освіти, яка співвідноситься із загальновизнаними досягненнями людства і спрямована на їх примноження. В результаті усвідомлення соціально-культурних смислів освіти розвивається гуманітарна культура майбутнього психолога, провідними властивостями якої є рефлексивність, конгруентність, позитивне самоставлення, емпатійність, альтруїстичність, креативність, потреба в самореалізації і саморозвитку.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectфасилітативні здібності майбутнього психологаuk_UA
dc.subjectсуб’єктна парадигмаuk_UA
dc.subjectкультурологічна парадигмаuk_UA
dc.subjectгуманітарна культура майбутнього психолога.uk_UA
dc.titleКультурологічна парадигма як методологічна основа розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психологаuk_UA
dc.title.alternativeCultorological paradigm as methodological basis for the development of the future psychologist’s facilitative abilitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Т. 8, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2856-8382-1-SM.pdf622.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.