Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/706
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Галян, Олена Іванівна | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T11:53:42Z | - |
dc.date.available | 2019-10-23T11:53:42Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Галян о. І. Суб’єктність особистості: ретроспектива поглядів та перспектива втілення в педагогічний процес / О. І. Галян // Психологія особистості. - 2017. - Т. 8. - № 1. - С. 59-67. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/706 | - |
dc.description.abstract | У статті актуалізовано потребу втілення ідеї суб’єктності особистості школяра в педагогічний процес сучасного навчального закладу. З цією метою проаналізовано основні тенденції становлення уявлення про суб’єктну сутність особистості у вітчизняній науковій традиції. Розвиток поглядів на природу суб’єктності та її детермінацію розглянуто на основі існуючих періодизацій вивчення суб’єктної проблематики. Виокремлено методологічні підходи до розкриття суб’єктних проявів особистості – діяльнісний та буттєвий. Це дало змогу диференціювати суб’єктнісні позиції особистості в кожному з них та визнати потребу їх поєднання у витлумаченні суб’єктності як онтологічної даності. Визначено зміст співвідношення понять «суб’єкт» і «особистість», що розширило уявлення про феномен суб’єктності. Історію становлення знання про суб’єктність презентовано у зв’язку з аналізом її вимірів, рівнів, сутнісних ознак. Зроблено висновок про динаміку суб’єктності, що розгортається в часопросторі життєтворчості особистості.Окреслено потребу організації навчальної діяльності школярів на засадах гуманітарної освітньої парадигми, яка забезпечує формування в них особистісного світосприйняття на основі зміни підходу до процесу засвоєння знань. За таких умов суб’єктність виявлятиметься в побудові школярем власних смислів, світоглядних позицій та мотиваційно-ціннісних настанов, активізуючи його можливість бути суб’єктом діяльності, пізнання, а також власного життя. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | суб’єкт | uk_UA |
dc.subject | особистість | uk_UA |
dc.subject | гуманітарна освітня парадигма | uk_UA |
dc.subject | педагогічний процес | uk_UA |
dc.title | Суб’єктність особистості: ретроспектива поглядів та перспектива втілення в педагогічний процес | uk_UA |
dc.title.alternative | Agency of personality: retrospective views and perspectives of implementation in the pedagogical process | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Т. 8, № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2857-8384-1-SM.pdf | 700.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.