Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГалян, Олена Іванівна-
dc.date.accessioned2019-10-23T11:53:42Z-
dc.date.available2019-10-23T11:53:42Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationГалян о. І. Суб’єктність особистості: ретроспектива поглядів та перспектива втілення в педагогічний процес / О. І. Галян // Психологія особистості. - 2017. - Т. 8. - № 1. - С. 59-67.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/706-
dc.description.abstractУ статті актуалізовано потребу втілення ідеї суб’єктності особистості школяра в педагогічний процес сучасного навчального закладу. З цією метою проаналізовано основні тенденції становлення уявлення про суб’єктну сутність особистості у вітчизняній науковій традиції. Розвиток поглядів на природу суб’єктності та її детермінацію розглянуто на основі існуючих періодизацій вивчення суб’єктної проблематики. Виокремлено методологічні підходи до розкриття суб’єктних проявів особистості – діяльнісний та буттєвий. Це дало змогу диференціювати суб’єктнісні позиції особистості в кожному з них та визнати потребу їх поєднання у витлумаченні суб’єктності як онтологічної даності. Визначено зміст співвідношення понять «суб’єкт» і «особистість», що розширило уявлення про феномен суб’єктності. Історію становлення знання про суб’єктність презентовано у зв’язку з аналізом її вимірів, рівнів, сутнісних ознак. Зроблено висновок про динаміку суб’єктності, що розгортається в часопросторі життєтворчості особистості.Окреслено потребу організації навчальної діяльності школярів на засадах гуманітарної освітньої парадигми, яка забезпечує формування в них особистісного світосприйняття на основі зміни підходу до процесу засвоєння знань. За таких умов суб’єктність виявлятиметься в побудові школярем власних смислів, світоглядних позицій та мотиваційно-ціннісних настанов, активізуючи його можливість бути суб’єктом діяльності, пізнання, а також власного життя.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectсуб’єктuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectгуманітарна освітня парадигмаuk_UA
dc.subjectпедагогічний процесuk_UA
dc.titleСуб’єктність особистості: ретроспектива поглядів та перспектива втілення в педагогічний процесuk_UA
dc.title.alternativeAgency of personality: retrospective views and perspectives of implementation in the pedagogical processuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Т. 8, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2857-8384-1-SM.pdf700.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.