Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/713
Назва: Візуалізована репрезентація суб’єкта – передумова глибинного пізнання психіки
Інші назви: Visualized representation of subject - the background of the deep cognition
Автори: Яценко, Тамара
Біла, Олена
Галушко, Любов
Іванова, Наталія
Педченко, Олександра
Сіденко, Юлія
Ключові слова: активне соціально-психологічне пізнання
психологічний захист
репрезентант психіки
архетип
Дата публікації: 2017
Бібліографічний опис: Яценко Т. Візуалізована репрезентація суб’єкта – передумова глибинного пізнання психіки/ Т. Яценко, О. Біла, Л. Галушко, Н. Іванова, О. Педченко, Ю. Сіденко // Психологія особистості. - 2017. - Т. 8. - № 1. - С. 110-120.
Короткий огляд (реферат): Візуалізована репрезентація учасників глибинного пізнання сприяє його оптимізації завдяки експлікації архетипної сутності психіки. Доводиться значущість механізму проекції, активність якого сприяє об’єктивуванню психіки із параметрів «внутрішнього у зовнішнє». Стверджується, що неусвідомлювані, симультанно згорнуті смисли здатні до перекодування у матеріалізовані репрезентанти. Цей факт вимагає емотивного «оживлення» репрезентанта в діалогічній взаємодії з респондентом. Багатолітня практика проведення груп активного соціально-психологічного пізнання на засадах процесуальної діагностики чітко зумовлює орієнтацію на семантичні аспекти емпіричного матеріалу з метою виявлення його «інформаційних еквівалентів». Трансцендентність інформаційних еквівалентів забезпечує незалежність глибинного пізнання від характеру метафоричної символізації психічного у візуалізовані, опредметнені форми. Трансформація інформації про первинний об'єкт пізнання (несвідомого) може здійснюватися в різних формах кодування (вербальних чи невербальних) при збереженні інваріантності їхніх інформаційних еквівалентів.Представлено порівняльний аналіз психодинамічного підходу до вивчення психіки в єдності з іншими підходами, в яких використовувались образно-символічні засоби: символ-драмою, арт-терапією, проективними методами, а також малюванням під впливом вживання учасниками дослідження психоделіків.Доводиться, що декодування суб’єктом в діалого-аналітичному процесі смислової сутності власної особистісної проблеми зіставне з усвідомленням стабілізованого внутрішньою суперечністю, вирішення якого вимагає професійної допомоги психолога. Психодинамічна теорія відкриває перспективи розвитку психології та її практики в пошуку найоптимальніших та найбільш адекватних шляхів надання допомоги професійно зорієнтованим особам, найперше – майбутнім психологам
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/713
Розташовується у зібраннях:Т. 8, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2870-8409-1-SM.pdf852.77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.