Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/724
Title: | Особистісні детермінанти становлення педагога сучасної школи |
Other Titles: | Personality determinants of the teacher formation in modern school |
Authors: | Галян, Ігор Михайлович |
Keywords: | особистість професіоналізм професійний саморозвиток педагогічна творчість детермінанти |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | Галян І. М. Особистісні детермінанти становлення педагога сучасної школи / І. М. Галян // Психологія особистості. - Т. 8. - № 1. - С. 177-183. |
Abstract: | У статті представлено авторське бачення професійного становлення педагога в умовах українського освітнього сьогодення. Метою публікації є аналіз особистісних детермінант становлення професіоналізму педагога. Для її досягнення застосовувалися загальнонаукові методи теоретичного дослідження, з поміж інших, теоретичний аналіз, зіставлення й узагальнення, інтерпретація сучасних теоретико-емпіричних досліджень у вітчизняній і зарубіжній психології. Висвітлено сутність та змістову відмінність таких засадничих категорійосвіти, як «педагогічна діяльність» і «освітній процес». Зазначається, що сучасний педагог повинен бутисуб’єктом педагогічної діяльності, орієнтуватися на цінність розвитку; прагнути особистісного та професійного саморозвитку; вміти практично працювати з освітніми процесами, будувати розвивальні освітні ситуації, показувати школярам ціннісні образи, що презентують моделі життєвого й особистісного успіху; володіти психолого-педагогічною культурою поведінки у складних, невизначених ситуаціях, позначених різноманітністю і складністю. Зроблено висновок, що професіоналізм педагога виявляється у його здатності реалізувати ідею цінності розвитку школяра, яка наділена вищим пріоритетом порівняно з педагогічною діяльністю та приймається ним (педагогом) як особистісно значуща. Акцентується на важливості ціннісно-смислової та моральної саморегуляції. Констатовано, що пріоритетною в школі повинна стати смислова освіта, яка передає не дискретні значення, а симультанні цілісні простори смислів і мотивації, готуючи молодих людей до змін у сучасному світі. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/724 |
Appears in Collections: | Т. 8, № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2854-8378-1-SM.pdf | 480.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.