Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/735
Title: Критерії та показники розвитку суб’єктної позиції особистості у студентському віці
Other Titles: Criteria and indicators of the development of subjective position of personality in student age
Authors: Вовк, Валентина
Keywords: суб’єктна позиція студента
самоактуалізація
рефлексивність
локус контролю
Issue Date: 2017
Citation: Вовк В. Критерії та показники розвитку суб’єктної позиції особистості у студентському віці / В. Вовк // Психологія особистості. - Т. 8. - № 1. - С. 228-235.
Abstract: Стаття присвячена дослідженню феномену суб’єктної позиції особистості майбутньго фахівця. Актуалізовано проблему розвитку суб’єктної позиції в середовищі вищої школи, оскільки втрата суб’єктних проявів особистості є переважаючими характеристиками багатьох студентів вузів. Здійснено аналіз та систематизаціюхарактеристик означеного поняття у розумінні низкою вчених. Уточнено поняття суб’єктної позиції студента, сутність якого полягає у системі особистісно-значущих, ціннісно-смислових ставлень до процесу навчання, до обраної професії, до себе як до фахівця і до свого майбутнього професійного шляху, спрямованих на саморозвиток та самоактуалізацію. Суб’єктна позиція реалізується у таких критеріях та показниках, як: ціннісні орієнтації, що відображають осмисленість минулого, теперішнього життя та майбутніх перспектив; характер мотивів учбово-професійної діяльності, що передбачає наявність внутрішньої мотивації учбово-професійної діяльності; прагнення до самоактуалізації, яка є провідним мотивом, що спонукає до максимальних досягнень у майбутній професії через самопізнання, саморозвиток, самовдосконалення, самозміну, самоздійснення; властивості особистості як суб’єкта діяльності, які генералізуються в таких якостях, як активність, відповідальність та автономність; локус контролю, який передбачає взяття на себе відповідальності за події власного життя та пояснення їх власною поведінкою, волею, прагненнями, можливостями та адекватно оціненими здібностями; саморегуляція, яка реалізується в уміннях усвідомлювати, контролювати та коригувати власну поведінку; самоставлення як здатність поважати і цінувати себе таким, який є, розуміючи і приймаючи як свої можливості, так і обмеження,та рефлексивність, що виявляється в адекватній оцінці та осмисленні власних професійних можливостей.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/735
Appears in Collections:Т. 8, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2868-8405-1-SM.pdf500.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.