Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/7450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжус, Оксана Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-05-25T08:31:36Z-
dc.date.available2020-05-25T08:31:36Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationДжус О. Імплементація досвіду професійної підготовки і виховання дівчат української діаспори у зміст роботи «Школи шляхетних українок». ScienceRise: Pedagogical Education. "ScienceRise: Pedagogical Education". Харків. 2019. № 4 (31). С. 27-36.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7450-
dc.description.abstractУ статті розкрито сутність імплементації досвіду професійної підготовки і виховання дівчат української діаспори у зміст діяльності «Школи шляхетних українок» м. Болехова (Долинський р-н Івано-Франківської обл. (1996–2001) та Львова (з 2009), простежено їх роль у національно-громадянському становленні української молоді, з’ясовано вплив роботи цього позашкільного навчально-виховного закладу на розгортання діяльності аналогічних інституцій у сучасній Україні. Досліджено, що прототипом створення мережі шкіл для дівчаток можна вважати «Школу шляхетних українок» у м. Болехові Долинського району Івано-Франківської області під керівництвом Лариси Дармохвал (голови Союзу українок Болехова). Вона продовжила кращі традиції жіночих шкіл Галичини кінця ХІХ – початку ХХ ст., які, своєю чергою, повною мірою зреалізували своє завдання в еміграції, стали потужною опорою для формування освіти для жінок в українській діаспорі, відкрила нову сторінку в історії освіти дівчат західного регіону України і надихнула на творення мережі подібних навчально-виховних закладів у інших населених пунктах нашої держави. Акцентовано на діяльності болехівських членкинь Союзу українок у сфері виховання українських дівчат та піднесенні духовності жінок краю, яку продовжили з 2009 р. жінки Львівщини на чолі з Ростиславою Федак (заступник голови Союзу українок України й ініціатор створення Школи у Львові). Аналіз регіональної Програми «Школи шляхетних українок» 2009/2010 н. р. засвідчив, що метою школи стало виховання нової генерації громадських діячок, освічених громадянок, які зуміли б не тільки будувати свою родину і захищати її, але й були основою розбудови громадянського суспільства, правової незалежної держави, зразком духовності, культури. Акцентовано на ролі у професійному становленні дівчаток-учениць школи визначних культурно-освітніх діячів української еміграції, імплементації європейського досвіду у їх фахову орієнтацію. Продовжуючи кращі традиції жіночих освітніх інституцій української діаспори «Школа шляхетних українок» і сьогодні відкриває нові сторінки в історії освіти дівчат регіону, надихає до праці і служіння на користь Української держави.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherScienceRise: Pedagogical Educationuk_UA
dc.subjectІмплементація, діаспора, освіта дівчат, «Школа шляхетних українок», національно-громадянське виховання.uk_UA
dc.titleІмплементація досвіду професійної підготовки і виховання дівчат української діаспори у зміст роботи «Школи шляхетних українок»uk_UA
dc.title.alternativeІмплементація досвіду професійної підготовки і виховання дівчат української діаспори у зміст роботи «Школи шляхетних українок»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Навчальні матеріали (ІПОДП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ScienceRise Pedagogical Education 2019.pdf507.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.