Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/8036
Назва: Twilight of Teacher’s Subjectivity?
Інші назви: Сутінки суб'єктивності вчителя?
Автори: Polak, Krzyszto
Ключові слова: pedeuthology
subjectivity
illusion
power
Дата публікації: 2020
Видавництво: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
Бібліографічний опис: Polak K. Twilight of Teacher’s Subjectivity? / K. Polak // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. - 2020. - Vol. 7. - № 1. - P. 24-31.
Короткий огляд (реферат): The author deals with issues of the subjectivity of the teacher he treated as an idea of the past, which today is not found in the educational realities. Subjectivity, being receptive to decision-making and willingness to bear responsibility, is understood by the author as the ability of the teacher to engage in dialogue with himself. The author characterizes the main features of such a dialogue, indicating its determinants (power, market, ideological illusions, conventions and school culture). He stresses the negative impact of transformations in the field of education, among which the prevalence of the economic-political model of the educational system nullifying the subjectivity of the teacher dominates.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/8036
Розташовується у зібраннях:Т. 7, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3614-Article Text-7379-2-10-20200526.pdf553.98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.