Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/8455
Title: Прийоми обчислення в курсі математики початкової школи
Other Titles: Calculation methods in the mathematics of primary school
Authors: Романишин, Руслана Ярославівна
Keywords: прийоми обчислення
обчислювальна навичка
теоретична основа прийому обчислення
групи прийомів обчислення
Issue Date: 2020
Publisher: ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Citation: Романишин Р. Я. Прийоми обчислення в курсі математики початкової школи / Р. Я. Романишин // Освітні лбрії. - 2020. - Т. 50. - № 1. - С. 84-88.
Abstract: У статті здійснено теоретично-методичний аналіз проблеми формування усних обчислень та їх результату – обчислювальної навички. Визначено загальні класифікації прийомів обчислення. З’ясовано, що для виконання усних обчислень учень може використовувати не один прийом обчислення, а декілька відмінних за теоретичними засадами способів міркування. У нашому дослідженні, дотримуючись груп приймів обчислення, виокремлених М. Бантовою та С. Скворцовою, до кожної групи прийомів ми віднесли певні прийоми, які вивчаються у початковій школі. Очевидно, що розглянуті прийоми пропонуються у курсі математики в певній послідовності, дотримуючись логіки розгортання змісту навчання. Так, у концентрі «Десяток» при виконанні обчислень школярі мають мати в арсеналі певні способи міркування: вони можуть діяти на підставі знання складу числа і суті арифметичних дій додавання і віднімання (перша група прийомів); при додаванні та віднімання числа 1 вони можуть діяти на підставі знання порядку слідування чисел в натуральному ряді (п’ята група прийомів); при додаванні і відніманні чисел першої п’ятірки діти можуть виконати обчислення частинами (шоста група прийомів); додавання чисел 6–9 можна здійснювати на підставі переставного закону додавання (друга група прийомів); відняти числа 6–9 можна на підставі взаємозв’язку арифметичних дій додавання та віднімання (друга група прийомів). Окрім розглянутих нами обчислювальних прийомів, засвоєння більшості з яких є обов’язковими в курсі математики початкової школи, у перспективі наших досліджень вбачаємо необхідність розгляду ще й прийомів раціональних обчислень.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/8455
Appears in Collections:Т. 50, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4081-Текст статті-8665-1-10-20200729.pdf238.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.