Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/8881
Title: | Синергетичний підхід як методологічна основа дослідження системи професійної підготовки майбутніх магістрів початкової освіти до інноваційної діяльності. |
Authors: | Цюняк, Оксана Петрівна |
Keywords: | професійна підготовка, майбутні магістри початкової освіти, інноваційна діяльність, синергетичний підхід, методологія професійної підготовки |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Цюняк О.П. Синергетичний підхід як методологічна основа дослідження системи професійної підготовки майбутніх магістрів початкової освіти до інноваційної діяльності. Інноваційна педагогіка, 20, Одеса, 2020. С. 123−126. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/20/part_3/28.pdf |
Series/Report no.: | 20; |
Abstract: | Стаття присвячена аналізу процесу професійної підготовки майбутніх магістрів початкової освіти до інноваційної діяльності в аспекті синергетичного підходу. Зокрема, здійснено синтез тезаурусу та літературних джерел з досліджуваної проблеми. Розкрито сутність синергетичного підходу. З’ясовано, що синергетичний підхід пояснює систему професійної підготовки як таку, що самоорганізовується та забезпечує цілісність змісту професійної освіти майбутніх фахівців освітнього рівня «Магістр» за рахунок формуванняґрунтовної відкритої системи знань і умінь, які не лише ефективно використовуються у професійній діяльності, але й оперативно перебудовуються та оновлюються відповідно до змін у сучасній науці. Запропоновано основні вимоги до професійної підготовки майбутніх магістрів початкової освіти до інноваційної діяльності з урахуванням основних положень синергетичного підходу, а саме: процес професійної підготовки має бути відкритою системою, тобто складатися з підсистем, між якими відбувається обмін інформацією; необхідно збагачувати навчальний процес синергетичними методами навчання, такими як: самоосвіта, стимулююче навчання, нелінійний діалог учасників освітнього процесу, навчання як адаптивна модифікація, які сприятимуть формуванню світоглядних, методологічних і синергетичних знань і умінь; ЗВО мають створити умови не лише для забезпечення майбутнього фахівця ґрунтовними професійними знаннями, навичками для формування його світогляду на основі сучасної наукової картини світу, а й розвитку самостійного, критичного, творчого мислення, умінь і навичок контролю, прогнозування, своєчасного прийняття обґрунтованих рішень, а головне – сприяти соціальній самореалізації особистості. Також виділено основні шляхи реалізації синергетичного підходу у професійній підготовці майбутніх педагогів. Зроблено висновки, що використання синергетичного підходу у професійній підготовці майбутніх магістрів початкової освіти до інноваційної діяльності сприяє збагаченню освітнього процесу закладів вищої освіти діалоговими прийомами і методами педагогічної взаємодії, що інтенсифікує процес особистіснопрофесійного зростання майбутніх педагогів та формує їхню готовність до інноваційної діяльності. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/8881 |
Appears in Collections: | Статті та тези (ПФ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Основна стаття_Цюняк О.П..pdf | 154.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.