Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/8952
Назва: Взаємозв’язок стресостійкості підлітків і їх психофізичних якостей
Інші назви: The relationships between the strength and psychophysical qualities of adolescents
Автори: Руда, Тетяна Михайлівна
Мицкан, Тетяна Степанівна
Ключові слова: стресостійкість
психічні і фізичні якості
підлітки
Дата публікації: 2019
Видавництво: ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Бібліографічний опис: Руда Т. М. Взаємозв’язок стресостійкості підлітків і їх психофізичних якостей / Т. М. Руда, Т. С. Мицкан // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. - 2019. - № 34. - С. 77-87.
Короткий огляд (реферат): Мета. Встановити взаємозв’язок між стресостійкістю підлітків і їх психофізичними якостями. Методи. У дослідженні взяли участь 358 підлітків у віці 14–16 років. В процесі дослідження визначали стресостійкість за методикою Н. Рябчикової, тривожність за Дж. Тейлором, реактивну та особистісну тривожність за Ч. Спілбергом, Ю. Ханіним. Тестування фізичної підготовленості здійснювали шляхом використання батареї тестів, а саме: біг на 60, 100, 1000, 1500, 2000, 3000 м, човниковий біг 4×9 м, підтягування на перекладині, згинання і розгинання рук в упорі лежачи, нахил тулуба вперед з положення сидячи. У тестуванні фізичних якостей взяли участь 129 осіб жіночої та 117 чоловічої статі. Для статистичної обробки даних використовували комп’ютерну програму Statystyka, а кореляційний аналіз здійснювали за методикою Пірсона. Результати. Встановлено, що у підлітків переважає середній та високий рівень стресостійкості. При цьому виявлено, що дуже високий іі низький рівні тривожності мають 0,28% підлітків, у 43,3% вона перевищує середній показник, а 25,42% встановлено її високі характеристики. Оцінка нервово-психічної стійкості за методикою дала змогу встановити, що у більшості підлітків (56,42%) вона є задовільною. Щодо сили волі, то у підлітків домінує середній показник цієї психічної якості. Відтак, встановлено тісний позитивний кореляційний зв’язок між стресостійкістю та тривожністю й нервово-психічною стійкістю, а також виявлено, що загальний рівень фізичної підготовленості підлітків корелює з їх стресостійкістю. При цьому найбільшу стійкість до стресу проявляють підлітки з високим рівнем розвитку витривалості і координаційних здібностей. Висновок. Основними детермінантами стресостійкості підлітків є низький рівень їх тривожності, нервово-психічної стійкості, а також розвитку витривалості й координаційних здібностей.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/8952
Розташовується у зібраннях:№ 34

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1949-Текст статті-4095-1-10-20200204.pdf5.71 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.