Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/8960
Title: Розвиток швидкісних і координаційних здібностей спортсменів з велосипедного спорту ВМХ на етапі початкової підготовки
Other Titles: Development of speed and coordination abilities of cyclists at the initial training stage
Authors: Піонтковський, Дмитро Валерійович
Мицкан, Богдан Михайлович
Мицкан, Тетяна Степанівна
Keywords: спортсмени-велосипедисти ВМХ
етап початкової підготовки
швидкісні і координаційні здібності
програм двокомпонентного психофізичного впливу
Issue Date: 2019
Publisher: ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Citation: Піонтковський Д. В. Розвиток швидкісних і координаційних здібностей спортсменів з велосипедного спорту ВМХ на етапі початкової підготовки / Д. В. Піонтковський, Б. М. Мицкан, Т. С. Мицкан // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. - 2019. - № 34. - С. 111-124.
Abstract: Мета. Розробити та експериментально перевірити ефективність програми розвитку швидкісних і координаційних здібностей спортсменів велосипедного спорту ВМХ на етапі початкової підготовки. Методи. У ході дослідження було проведено педагогічний експеримент, який тривав протягом 3 років. На різних етапах експерименту прийняло участь 72 юних велосипедисти ВМХ, 36 з яких увійшли до контрольних груп (по 12 учасників у кожній), а 36 – до основних. Оцінка рівня розвитку швидкісних здібностей та абсолютних координаційних здібностей здійснювалася за допомогою рухових тестів (біг 30 м, човни- ковий біг 3х10 м). Збереження вертикальної стійкості тіла визначали за допомогою тесту Є.Я. Бондаревського. З метою акцентованого розвитку координаційних здібностей було застосовано комплекси неспецифічних для велоспорту ВМХ вправ, а саме стрибки на батуті. Мотиваційна складова велосипедистів-початківців ВМХ визначалася з використанням методик діагностики особистості на мотивацію до досягнення успіху та уникнення невдач за Т. Елерсом. Психологічний компонент програми двокомпонентного психофізичного впливу, базувався на використанні вербальних засобів психологічної підготовки спортсменів, використання методів психологічної мотивації до виконання неспецифічних вправ. Ре- зультати. Доведено, що показники розвитку досліджуваних фізичних здібностей учасників основних груп наприкінці річних макроциклів тренування під впливом реалізації авторської програми вірогідно зросли у порівнянні з аналогічними показниками контрольних груп. Водночас зріс рівень вертикальної стійкості тіла велосипедистів-початківців ВМХ основних груп і на останньому етапі дослідження перевищував нормативи середнього рівня, установлених для європейської популяції у віковій когорті 10-річних спортсменів. При цьому, виявлено статистично значущу різницю між середньо груповими результатами проходження змагальної дистанції 380 м учасниками основної та контрольної груп на користь юних спортсменів основних груп в усіх трьох річних макроциклах тренування. Висновок. Застосування в групах початкової підготовки спортсменів-велосипедистів BMX двокомпонентного психофізичного впливу на розвиток спеціальних фізичних якостей забезпечує інтенсивне удосконалення як швидкісних і координаційних здібностей, так і вертикальної стійкості, а також покращення результатів змагальної діяльності.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/8960
Appears in Collections:№ 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1954-Текст статті-4103-1-10-20200205.pdf7.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.