Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/9423
Title: Конструювання репутації підприємства: класифікаційні ознаки та функціональні особливості
Other Titles: Construction of corporate reputation: classification characteristics and functional features
Authors: Шкромида, Віталій Васильович
Keywords: репутація підприємства
конструювання
класифікація
функції
особливості
репутаційний менеджмент
Issue Date: 2020
Publisher: Науково-виробничий журнал «Бізнес-Навігатор»
Citation: Шкромида В. В. Конструювання репутації підприємства: класифікаційні ознаки та функціональні особливості / В. В. Шкромида // Науково-виробничий журнал «Бізнес-Навігатор». – Херсон, 2020. ‒ Вип. 5 (61).– С. 205-210. DOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.61-35
Series/Report no.: 5 (61);205-210
Abstract: Метою дослідження є впорядкування класифікаційних ознак та функціональних особливостей репутації підприємства, які в сукупності доповнюють теоретико-методологічні основи управління репутацією підприємства. Визначено, що прийняття управлінських рішень у напрямі конструювання позитивної репутації підприємства забезпечує корисність і низку переваг, які сприяють розвитку прихильної лояльності серед стейкхолдерів. Обґрунтовано, що розвинута класифікація видів репутації підприємства розширює можливості розроблення ефективних підходів до її конструювання та впровадження дієвої системи репутаційного менеджменту. У ході дослідження доведено, що доцільність конструювання репутації господарюючого суб’єкта чітко розкривається через функції, які вона виконує, та властивості, що впливають на діяльність підприємства. Визначено, що вагомість означених функцій та властивостей є незаперечною у забезпеченні стабільного функціонування підприємства та його стійкого розвитку в майбутньому.
Description: Recognition of the company, customer loyalty and a positive attitude of stakeholders are powerful drivers of development, which together provide stable sales, an appropriate level of profitability and, consequently, a competitive position in the market. An important factor in this success is the impeccable corporate reputation of the company, the importance and role of which more and more scientists attest in their publications on both theoretical and practical levels. The purpose of the study is to streamline the classification features and its functional features, which together complement the theoretical and methodological foundations of reputation management. It is determined that making managerial decisions in the direction of constructing a positive reputation of the company provides usefulness and a number of advantages, which ultimately contribute to the development of favorable loyalty among stakeholders. Substantially, the developed classification of types of reputation of the company expands the possibilities of developing effective approaches to its design and implementation of an effective system of reputation management. Such classifications can be modified and supplemented based on the purpose of management and industry affiliation of the studied company. The study proved that the feasibility of constructing the reputation of the company is clearly revealed through the functions it performs and the properties that affect the activities of the company. It is determined that the importance of these functions and properties is indisputable in ensuring the stable operation of the company and its sustainable development for the future. The scientific value of the study is the disclosure of the classification characteristics of reputation and justification of its functional features, which distinguish the object of study from other intangible assets of the company. In this context, the prospect of further research is to build information support for the reputation management system, which will involve the effective use of accounting and analytical tools to build an impeccable reputation of the company in the market.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/9423
Appears in Collections:Статті та тези (ЕФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_5.pdf291.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.