Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/9477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКачак, Тетяна Богданівна-
dc.date.accessioned2021-03-04T07:43:06Z-
dc.date.available2021-03-04T07:43:06Z-
dc.date.issued2020-12-30-
dc.identifier.citationКачак Т. Б. Специфіка творення й функціонування образів головних героїв у пригодницькій реалістично-фантастичній прозі для юних. Вчені записки ТНУ ім.В. І. вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. 2020. Т. 31 (70). № 4. Частина 4. С. 18-23. DOI https://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.4-4/04 (фахове видання категорія Б) http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2020/4_2020/part_4/6.pdfuk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/9477-
dc.description.abstractУ статті подано аналіз образної системи сучасних українських пригодницьких реаліс-тично-фантастичних творів для дітей та юнацтва. Образи дітей у реалістично-фантас-тичній, пригодницькій прозі мають свою специфіку творення й функціонування, яка залежить від типу зображення художньої дійсності (поєднання законів побудови реального і вигаданого світів), природи пригодницького тексту, поетики його образного рівня та зорієнтованості на специфіку сприймання адресатами певного віку.Визначено дві основні моделі образотворення у повістях, адресованих різним віковим категоріям читачів. Детально розглянуто художні засоби характеротворення у повістях Марини Павленко (пенталогія «Русалонька із 7-В»), Галини і Тараса Микитчаків («Джмеленя та володарка злиднів»).Доведено, що пригодницька реалістично-фантастична проза, адресована молодшим школя-рам, сюжетоорієнтована, тому письменники менше уваги приділяють портретам і характе-рам персонажів, а головні герої менше представлені як особистості, здебільшого вони є «аген-тами дії». Психологічна глибина в зображенні дітей-персонажів пригодницької прози разом із художньою деталізацією, широкою палітрою наративних і мовних засобів портрето-, харак-теротворення присутня в пригодницькій реалістично-фантастичній прозі про і для підлітків.Відзначено, що іншими закономірностями побудови системи образів сучасної української пригодницької реалістично-фантастичної прози є інтенсивна взаємодія реальних персонажів із вигаданими; протиставлення й контрастне зображення позитивних і негативних персонажів; використання різних типів портретів і портретних описів. Специфічними є і система образів, і зображення дитини-героя в історико-пригодницьких повістях. Часто разом з історичними особами в таких творах діє дитина із того часу, який зображено («Самійло» Я. Яріша), чи дитина сьогодення, яка мандрує в минуле («Сторожова застава» Володимира Рутківськогоuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВчені записки ТНУ ім.В. І. вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації.uk_UA
dc.relation.ispartofserieshttps://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.4-4/04;-
dc.subjectпригодницька прозuk_UA
dc.subjectобразна системаuk_UA
dc.subjectголовний геройuk_UA
dc.subjectхарактеротворенняuk_UA
dc.subjectпсихологізмuk_UA
dc.titleСпецифіка творення й функціонування образів головних героїв у пригодницькій реалістично-фантастичній прозі для юних.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові видання (ПФ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.