Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/9785
Назва: Патріотичний розвиток та національна духовність особистості у творчості українських педагогів Західної України
Автори: Багрій, Марія Антонівна
Розлуцька, Галина Миколаївна
Ключові слова: Західна Україна
національна свідомість
освіта
релігія
національна ідентичність
просвітництво
братство
культура
Дата публікації: 2020
Видавництво: ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Бібліографічний опис: Багрій М. А., Розлуцька Г. М. Патріотичний розвиток та національна духовність особистості у творчості українських педагогів Західної України // «Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ, 2020. № 22. С. 50–53.
Короткий огляд (реферат): В основу теоретичного обґрунтування періодизації генези та еволюції ідей національної ідентичності, пробудження самосвідомості народу, виховання національно-свідомої особистості як наскрізні мотиви літератури Західної України означеної доби було покладено періодизацію, в якій відображені головні історичні події та факти освітянського руху західноукраїнської інтелігенції. Досягнення західноукраїнської інтелігенції в освіті досліджуваного періоду дають підстави стверджувати, що освітня національна система має глибоке історичне коріння, ґрунтовну наукову основу й непересічну національну традицію. У контексті цього варто зауважити, що в історії України попереднього періоду (XVI–XVII ст.) відбувалися складні економічні перетворення і політичні події, коли міцніла та розвивалась інша держава, а в Україні відбувалось активне протистояння національних меншин (в тому числі й українців) проти феодального, польсько-шляхетського поневолення і католицизму. При цьому виникненню класичної освіти у Західній Україні передувала низка причин релігійного характеру (насадження католицизму на території українського православ’я), діяльності братств (як організацій, що сприяли культурному, релігійному та національно-визвольному руху проти ополячення, окатоличення, культурної полонізації тощо), а також культурні, історичні, економічні та суспільні умови тогочасного розвитку.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/9785
Розташовується у зібраннях:№ 22

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4281-Article Text-9187-2-10-20201102.pdf290.85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.