Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9789
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Слюсаренко, Ніна Віталіївна | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T09:22:08Z | - |
dc.date.available | 2021-05-06T09:22:08Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Слюсаренко Н. В. Національна ідея як основа навчання і виховання молодого покоління в творчості українських письменників ХІХ – початку ХХ століття // «Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ, 2020. № 22. С. 73–77. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9789 | - |
dc.description.abstract | У статті акцентовано, що в історії України загалом та розвитку освіти зокрема неабияку роль відіграють непересічні, патріотично налаштовані особистості, поміж яких особливе місце посідають письменники. Метою дослідження є аналіз розвитку національної ідеї як основи навчання і виховання молодого покоління українськими письменниками ХІХ – початку ХХ століття. З цією метою використано такі методи: історико-логічний аналіз та систематизація, пошуково-бібліографічний, проблемно-генетичний. Виявлено, що за досліджуваного періоду на теренах нашої держави бурхливо розвивалася освітня галузь. Констатовано, що неабияку роль у цьому процесі відігравали українські письменники (Тарас Шевченко, Іван Франко, Павло Грабовський, Михайло Коцюбинський, Леся Українка, Ольга Кобилянська, Олена Пчілка, Людмила Старицька-Черняхівська та багато інших), просвітницька діяльність і педагогічні погляди яких значно вплинули на розвиток суспільства та знайшли відображення в роботі закладів освіти різного рівня. Підкреслено, що наскрізною лінією, яка проходить через творчість усіх українських письменників вищезгаданої доби, стала національна ідея. Зроблено висновок, що у своїх творах письменники описували історію, традиції, звичаї, побут українського народу, його інтереси, уподобання, моральні якості тощо. Вони виступали за навчання дітей рідною мовою, закликали до виховання в них любові до батьківщини, національної свідомості. Письменники не тільки переймалися долею українського народу та національної школи, а й закликали до кардинальних змін в освіті, намагалися покращити її, зокрема шляхом створення навчальної літератури, окреслення виховного ідеалу, мети і завдань національного виховання молодого покоління та ін. Указано на необхідність більш ґрунтовного вивчення спадщини українських письменників досліджуваної доби у подальших наукових розвідках. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" | uk_UA |
dc.subject | українські письменники | uk_UA |
dc.subject | українська держава | uk_UA |
dc.subject | національна ідея | uk_UA |
dc.subject | навчання рідною мовою | uk_UA |
dc.subject | виховання молодого покоління | uk_UA |
dc.title | Національна ідея як основа навчання і виховання молодого покоління в творчості українських письменників ХІХ – початку ХХ століття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 22 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4301-Article Text-9262-2-10-20201102.pdf | 350.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.