Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/9820
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПапуча, Микола Васильович-
dc.contributor.authorНаконечна, Марія Миколаївна-
dc.date.accessioned2021-05-11T07:18:06Z-
dc.date.available2021-05-11T07:18:06Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПапуча М. В. Культурно-історична теорія та методологія Л. С. Виготського / М. В. Папуча, М. М. Наконечна // Психологія особистості. - 2019. - Т. 10. - № 1. - С. 21-29.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/ps.10.1.21-29-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/9820-
dc.description.abstractУ статті доводиться, що Л. С. Виготський створив нову, справжню методологію, застосування якої дало змогу отримати і, головне, проінтерпретувати абсолютно нові й дуже важливі наукові факти. Аналізуються методологічні основи та вимоги до психологічних досліджень. Історико-генетичний погляд як на будь-яке психологічне явище, так і на психологію особистості в цілому, є першою методологічною вимогою будь-якого психологічного дослідження. Друга вимога стосується самого аналізу (тлумачення) наукових фактів. Оскільки предмет дослідження (будь-яке психічне явище) існує в дійсності виключно в рамках цілісності, аналіз, щоб бути науковим і об’єктивним, мусить не втрачати цю цілісність. По-третє, головна причина редукції в сучасній психології полягає в тому, що реальні дослідження часто «зсуваються» з власне психологічного предмету. Наступним методологічним положенням є необхідність спеціального психологічного аналізу артефактів. Л. С. Виготський з’ясував і довів, що психічне детермінується пси­хіч­ним, адже потреби й мотиви – суто психічні явища. Інші речі – соціальне, духовне, біологічне, – безумовно, вступають у взаємодію з потребами, але самі ніколи не детермінують їх. Це є дійсно психологічна де­термінація – вплив цілого (психіки) на всі її складові частини. Істотною умовою тут виступає присвоєння культурного досвіду, опосередковане взаємодією з іншими людьми. Наголошується, що культурно-історична психологія особливим чином досліджує допомагальну взаємодію дорослого і дитини. У про­соціальному плані – плані винесеного зовні, інтерпсихічного функціонування – вперше з’являється вища психічна функція, що переходить потім у внутрішній, згорнутий, інтрапсихічний план.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"uk_UA
dc.subjectЛ. С. Виготськийuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectпросоціальна діяuk_UA
dc.subjectдопомога іншомуuk_UA
dc.titleКультурно-історична теорія та методологія Л. С. Виготськогоuk_UA
dc.title.alternativeCultural-historical theory and methodology of L. S. Vygotskyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Т. 10, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2745-Текст статті-5416-1-10-20200317.pdf591.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.