Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/9822
Назва: Методологічні орієнтації у дослідженні проблем особистості
Інші назви: Methodological orientations in the research of personal problems
Автори: Савчин, Мирослав Васильович
Ключові слова: методологічна рефлексія
проблеми цивілізації
внутрішній світ людини
здорова особистість
індивідуальне і спільнотне в особистості
конструктивність психологічної науки
Дата публікації: 2019
Видавництво: ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Бібліографічний опис: Савчин М. В. Методологічні орієнтації у дослідженні проблем особистості / М. В. Савчин // Психологія особистості. - 2019. - Т. 10. - № 1. - С. 37-44.
Короткий огляд (реферат): У статті аналізуються завдання методологічної рефлексії у сфері персонології, спрямованої на методологічну оцінку психологічних теорій та стану і завдання психологічної практики, вплив загаль­но­цивілізаційних тенденцій та внутрішній світ людини та її екзистенційні домінанти на сучасному етапі. Сформульовано завдання психології у напрямі вирішення проблем вдосконалення сучасного світу, попе­ре­дження проблем у розвитку особистості. Констатується відставання сучасної психології у дослідженні проблем персонології, яка часто пропонує неоптимальні шляхи їх вирішення, не враховує реальну онтологію людини, дається оцінка сучасній наративній психології. Акцентується увага на проблемі змісту внутріш­ньо­го світу людини, необхідність врахування її духовного Я, незорієнтованості психологічної науки на з’я­су­вання характеристик здорової особистості та оволодіння нею здоровим способом життя, з’ясуванні співвідношення індивідуального та спільнотного у природі людини, на проблемі поєднання життя людини в реальному та віртуальному світах, взаємодії з феноменами штучного інтелекту, ставиться завдання ство­рення нових методів вивчення особистості, з’ясування змісту та організації фахової психологічної освіти та аналізу досягнень української психологічної науки. Акцентується увага на необхідності вклю­чен­ня етичної проблематики в предмет психологічної науки, проблеми методологічної орієнтації персонолога та професійної відповідальності практичного психолога, вказується на деструктивні моменти у прак­тичній реалізації психологічного знання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/9822
Розташовується у зібраннях:Т. 10, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2748-Текст статті-5420-1-10-20200317.pdf753.87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.