Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9873
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Козіброда, Лариса Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-14T07:27:35Z | - |
dc.date.available | 2021-05-14T07:27:35Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Козіброда Л. В. Психолого-педагогічні аспекти соціалізації учнів з особливими освітніми потребами в теорії і практиці загальної шкільної освіти США (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) // Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ, 2020. № 23. С. 36–40. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9873 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена дослідженню психолого-педагогічних аспектів соціалізації учнів з особливими освітніми потребами в теорії та практиці шкільної освіти США (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Долучення України до світового досвіду соціалізації дітей з порушеннями психофізичного розвитку актуалізує питання вивчення найкращого зарубіжного досвіду в цій сфері, зважаючи на відносно нетривалу історію інклюзивної освіти в нашій державі, складність соціалізації цієї категорії дітей та надзвичайну важливість цього завдання з огляду на необхідність соціального включення та повноцінної участі всіх громадян у життя громади і суспільства. У статті схарактеризовано особливості американського досвіду соціалізації дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання, а саме: максимальне залучення в усі види діяльності; планування завдань соціалізації та способів їх досягнення в індивідуальній програмі; використання командного підходу; відповідність змісту і способів соціалізації соціокультурному середовищу, оскільки саме США вважаються країною, у якій є багаторічний позитивний досвід у контексті соціалізації учнів з особливими освітніми потребами. Проаналізовано основні стадії розвитку інклюзивного навчання, такі як десегрегація, розширення доступу до освіти, мейнстрімінг, інтеграція та власне інклюзія. Особливу увагу зосереджено на висвітленні найважливіших чинників успішності учнів з особливими освітніми потребами в умовах закладів загальної середньої освіти, а саме: фізичний аспект – розміщення дітей з порушеннями психофізичного розвитку в одному класі із дітьми з нормотиповим розвитком; соціальний – побудова та налагодження позитивних, дружніх взаємин з іншими учнями та педагогами; освітній – урахування в процесі навчання потреб, інтересів, можливостей учнів, визначених індивідуальною програмою навчання (ІПН), яка містять чітко визначені цілі навчання дитини, його зміст, рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального матеріалу. Оскільки саме США вважається країною, у якій є багаторічний позитивний досвід у контексті соціалізації учнів з особливими освітніми потребами, його творче запозичення дасть змогу оминути можливі помилки, заощадити ресурси та збагатити вітчизняну модель інклюзії, що лише формується. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" | uk_UA |
dc.subject | соціокультурне середовище | uk_UA |
dc.subject | особливості | uk_UA |
dc.subject | стадії розвитку | uk_UA |
dc.subject | інклюзивне середовище | uk_UA |
dc.subject | американський досвід | uk_UA |
dc.title | Психолого-педагогічні аспекти соціалізації учнів з особливими освітніми потребами в теорії і практиці загальної шкільної освіти США (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 23 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4776-Article Text-10722-1-10-20210224.pdf | 266.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.