Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/9965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТереховська, Олена Володимирівна-
dc.date.accessioned2021-05-20T12:23:17Z-
dc.date.available2021-05-20T12:23:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationТереховська О. В. Ініціація як поетикальна ознака новел С. Цвейґа (науково-методичні матеріали до вивчення новелістичної спадщини письменника у виші) // Султанівські читання: зб. статей. Івано-Франківськ, 2019. № 8. С. 117–128.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/9965-
dc.description.abstractУ статті йдеться про поетикальну специфіку новел С.Цвейґа, зокрема в аспекті їхньої структури. Мета–довести, що ініціаціяє поетикальною ознакою новел С.Цвейґа, а також узагальнити й адаптувати науково-теоретичний матеріал з цієї проблеми для студентів-філологів під час їхньої підготовки до прак-тичних і семінарських занять. Дослідницька методика полягає в екстраполяції поняття ініціації як специ-фічного соціально-психологічного феномену на художній текст новел С.Цвейґа, а також у визначенні ініціації, що становить зміст і сутність кульмінаційного моменту в новелі, специфічною поетикальною ознакою цього жанру. Результати дослідження.Доведено, що кульмінаційний момент, закладений у саму природу новели на рівні її структури, утворюється за рахунок взаємодії двох специфічних особливостей новелістичного жанру –сюжету і підсюжету. З’ясовано, що в сюжеті розгортаються події з життя героя, змальовуються зміни, до яких вони призвели в його почуттях чи свідомості; у підсюжеті –паралельне розкриття сил, не усвідомлюваних героєм, які, проте, стали причиною саме такого розвитку подій і якісних змін внутрішнього світу героя –ініціації. Встановлено, що в кульмінаційний момент, –коли схрещуються сюжетна і підсюжетна лінії, –народжується ідея твору. У статті проаналізовано зміст поняття ініціації як специфічного соціально-психологічного феномену та її різновиди. Визначено, що ситуації, у які потрапляють герої новел С. Цвейґа і при цьому переживають миті духовного прозріння, є межовими (пограничними). Саме в такі моменти із персонажами відбуваються «стихійні» ініціації й онтологічні перетворення. Це знаходить вираження в їхньому образі мислення, у поведінці, в їхніх часто фатальних вчинках. Доведено, що ініціація і є кульмінацією новели, а відповідно, і її поетикальною озна-кою, закладеною всамій її природі. У науковій розвідці наведено приклади проходження ініціації голов-ними героями новел «Амок», «24 години з життя жінки», «Пекуча таємниця». Наукова новизна.Проб-лема ініціації як соціально-психологічного феномену включена в саму жанрову природу новел С.Цвейґа становить наукову новизну цієї статті. Практичне значення результатів дослідження полягає в мож-ливості їхнього використання при подальшому вивченні поетикальної специфіки новелістичної спадщини С.Цвейґа, а також при підготовці студентів-філологів до практичних і семінарських занять.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherСимфонія фортеuk_UA
dc.subjectновелаuk_UA
dc.subjectініціаціяuk_UA
dc.subjectкульмінаціяuk_UA
dc.subjectсюжетuk_UA
dc.subjectпідсюжетuk_UA
dc.subjectстихійна ініціаціяuk_UA
dc.subjectпоетикальна ознакаuk_UA
dc.subjectмежова ситуаціяuk_UA
dc.titleІніціація як поетикальна ознака новел С. Цвейґа (науково-методичні матеріали до вивчення новелістичної спадщини письменника у виші)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
347-Article Text-674-1-10-20190705.pdf366.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.